José Matada oli kas surnud või suremas alajahtumise ja hapnikupuuduse tõttu, kui kukkus lennukist alla, kui see Londoni Heathrow' lennuväljale lähenedes telikud välja lasi, vahendab The Guardian.

Matada suri oma 26. sünnipäeval, taskus üksainus naelane münt ja Botswana rahatähed. Arvatakse, et algselt oli ta pärti Mosambiigist, kuid võimud ei ole tema perekonda üles leidnud ega saanud ametlikku kinnitust tema identiteedi kohta.

Matada surnukeha leiti Londoni läänepoolse eeslinna East Sheeni Portman Avenue'lt eelmise aasta 9. septembril enne kella 7.45 kohe pärast seda, kui sealt oli üle lennanud Angola pealinnast Luandast saabunud lend BA76.

Matada isik tuvastati pärast mehe taskust leitud Angola mobiiltelefoni SIM-kaardi analüüsi. See näitas, et ta oli vahetanud tekstisõnumeid inglise-šveitsi päritolu naisega, kelle heaks ta oli varem töötanud.

Matada surnukeha uurinud kohtupatoloog Robert Chapman ütles, et kuigi „jänes“ kandis ainult kergeid riideid, paistis ta olevat suurema osa 12-tunnisest lennust Aafrika Lõuna-Atlandi rannikult Londonisse üle elanud, sest oli noor ja väga heas vormis, kuigi õhu väikese hapnikusisalduse ja temperatuuri juures -60 kraadi Celsiuse järgi Boeing 777 telikuruumis pidi ta olema teadvusetu.

„Minu arvates oli ta kas väga lähedal surmale või tõesti surnud, kui ta maapinda tabas,“ ütles Chapman ja kirjeldas pikka nimekirja vigastustest, mis on iseloomulikud kukkumisele suurest kõrgusest.

Londoni politsei juurdlust juhtinud detektiivseersant Jeremy Allsup ütles, et endise tööandjaga vahetatud tekstisõnumites oli juttu Euroopasse paremat elu otsima sõitmisest.

Selline juhtum ei ole esmakordne. Mõni nädal enne Matada juhtumit leiti Kaplinnast saabunud lennukist teise „jänese“ surnukeha, mis pani muretsema lendude turvalisuse pärast. British Airwaysi sõnul on see lennujaamade, mitte vedaja probleem.

2001. aastal kukkus Pakistanist pärit „jänes“ sealsamas East Sheeni lähedal lennukist autoparklasse. Tema perekond leiti üles.

British Airways lendab Londoni ja Luanda vahet kaks korda nädalas ning reisijad on peamiselt naftatöölised ja Angola tudengid. Lennuk maandub Luandas kell 5 hommikul ja seisab seal kuni tagasilennuni keskööl, mis annab potentsiaalsele „jänesele“ aega ja pimeduse katte.

USA föderaalse lennundusadministratsiooni FAA andmetel jääb parimal juhul ellu üks neljast lennukijänesest, kuid paljud surevad või kukuvad alla. Ellujäänud pääsevad harva tervelt – külmakahjustuste tõttu tuleb amputeerida jäsemeid. Üks vähestest ellujäänutest on rumeenlane, kes lendas 2010. aastal Viinist Londonisse, kuid ta oli õhus ainult ühe tunni ebatavaliselt madalal kõrgusel.