Spotify ja Rdio nüüd eestlaste käsutuses: kumba muusikateenust eelistada?
Nüüd, mil eestlased saavad nautida läänemaailmas juba aastaid kasutusel olnud kaht muusikateenust, on tekkinud paljudel küsimus – kumba peaksin valima, kirjutab Kahvel.ee.
Kuigi esmalt tundub, et tegu on kahe väga sarnase teenusega, erinevad nad siiski üksteisest.
Muusikavaliku osas tuleb võitjaks kuulutada Spotify, neil on seda lihtsalt kordades rohkem.
Selle põhjuseks on arvatavasti see, et Spotify tuli turule esimesena ning neil on suurem kasutajaskond. Kuid kui sul on soov kuulata Justin Bieberi, P!nki või Bruno Marsi uusi lugusid, saad sa seda teha mõlema teenuse abil.
Ehk erinevus ei ole suurte praegu populaarsete artistide puhul, vaid väiksemate indie-bändide ning mitte enam nii kuulsate artistide puhul.
Mõlema teenusega saab luua endale erinevaid playliste, mida loomulikult saab ka enda sõpradega erinevates sotsiaalvõrgustikes jagada.
Kuid nüüd tuleb sisse suur erinevus: kui Rdio on 100% tasuline teenus, siis Spotify pakub ka tasuta teenust. Kasutades arvutis Spotify rakendust saab kuulata tasuta muusikat nii palju kui süda soovib. Ainsaks möönduseks on aegajalt kuvatavad ning kõlavad reklaamid.
Rdio teenus on reklaamivaba, kuid selle eest tuleb igakuiselt käia välja 4,99 eurot (3,49€ eest saab ka Spotify reklaamivabaks).
Lisaks arvutile on mõlemad teenused ligipääsetavad ka nutiseadmetelt. Nutiseadmetel kasutamise eest küsib Rdio 9,99€ ning Spotify 6,99€ kuus.
Selle raha eest saab kasutaja endale õiguse kuulata kogu muusikavalikut arvutist ning mobiilselt seadmelt lugematu arv kordi. Mobiilirakenduse puhul pakub Spotify võimalust laadida valitud muusika oma seadmesse, et seda saaks ka ilma netiühenduseta.
Õigupoolest on mõlemad teenused head ning erinevused on üsnagi väiksed. Uute kasutajate õnneks pakuvad mõlemad firmad võimalust esmalt teenust tasuta proovida.
Rdio puhul saab kuni 6 kuud proovida veebiteenust ilma mobiilirakenduse toeta. Spotify annab 30 päevase prooviaja, koos mobiilirakenduse toega.