USA autotootja Fisker astus näitusekülastajate ette 2008. aastal, olles sel ajal plug-in elektriautode tõeline teerajaja. Oma autot Fisker Karma asus firma tootma Soomes Valmeti tehastes, ja neid on suudetud toota juba ligemale 2000, paraku tuli kaela üleilmne finantskriis. Kõige rohkem Karmasid, 140 tükki osteti mullu Hollandis. Tellijaid maailmas kokku 3000, ehk kolmandik neist jääbki vist pika ninaga.

Nüüd, kui peaaegu iga suurem autotootja pakub turule omi hübriid- ja elektriautosid, polnud Fiskeri sugusel väiketegijal enam piisavalt ruumi. Üksvahe kestis USA-s lausa tõsine debatt, miks autotootjate toetuseks antud stiimulitega Soome autotööstust ülal peetakse, aga probleemid olid nähtavasti sügavamal. Kuigi firma ametlikult veel pankrotis ei ole, viitab 161 töötaja (ehk 75 protsendi kogu töötajaskonnast) vallandamine juba üsnagi viimse päeva raskustele.

Valmeti jaoks saabusid Fiskeri raskused juba sügisel, kui Uusikaupunki tehases tuli lahti lasta ligemale pooled sealsetest töötajatest. Valmet püsib küll pinnal Mercedes-Benzi A-klassi ja Marussia sportautode B2 tootmisega.