• Lugeja nädalavahetus Peugeot 301 roolis
• Auto võitis kordusloosimisel Kermo Taimre
• Paagitäiega 778 km, 130 km jäi veel varuks

„See mõte oli meil juba ammu peas, kuid nüüd mil loosivõit tõi ukse ette täis paagiga Peugeot 301, oli parim hetk see ellu viia,“ tunnistab mees autot tagastades.

Jurmalasse ja tagasi sõiduks piisas säästliku Peugeot ühest paagitäiest täiesti ning kütust jäi veel ülegi. Kokku sõitis ta oma perega nädalavahetusel maha 778 km ning pardakompuuter näitas lõpuks, et 130 km saab veel sõita.

„Uskumatult ökonoomne on see auto ikka küll. Keskmiseks kuluks sain 4,8 l/100 km. Ise sõidan igapäevaselt bensiinimootoriga Honda FR-V-ga ja selliseid numbreid ei oskaks ma oma autol isegi ette kujutada. Kuus kulub kütusele ikka oma 300 eurot,“ tunnistab Kermo.

Just säästlikkus ja meeldiv kiirendus meeldiski talle selle auto juures kõige enam. Möödasõitudega pole tema sõnul mingeid probleeme, vaatamata sellele, et autos oli viis inimest, neist neli täiskasvanut. Lisaks pagas.

Ka pagasiruumi mahutavust hindas Kermo kõrgelt. „Pakiruum on koguni nii suur, et kaugemal asuvaid kotte annab välja võtta. Peab ise poolest kerest pakiruumi ronima,“ muigab Kermo ja tunnistab samas, et seevastu tagaistmel täiskasvanud muidugi väga laiutada ei saa.

„Seal oli ikka üsna kitsas. Ja kui väiksem laps istus alguses üksinda keskel, siis ei saanud me üldse aru, miks tagumised aknad pidevalt ise lahti lähevad. Hiljem selgus, et ta jalad läksid pidevalt vastu tagumiste aknatõstukite nuppe, mis asuvad keskkonsooli tagaküljel. Suhteliselt imelik asukoht neile nuppudele. Võiks olla ikka uste küljes, nagu tavaliselt.“

Istmed mugavad, kuid ergonoomilisi apsakaid siiski on

Pika maa maha sõitnud Kermo tunnistab, et esimesed istmed on autol küll väga mugavad. „Piisavalt ergonoomilised, pakuvad piisavalt külgtuge ja mitte kordagi ei tekkinud tunnet, et selg võiks ära väsida.“

Küll aga kippusid ära väsima käed, sest kui iste jalgade järgi paika sättida, ei tulnud rool enam kaasa. Ehk rooli ei saa sellel autol pikisuunas liigutada ja see jäi ebamugavasse kaugusse. Seega ei saanud küünarnukke mugavalt toetada nii, et käed samal ajal roolile ulatuks.

„See oli küll miinus, mis õige ruttu häirima hakkas. Käed lihtsalt väsisid ära,“ nendib Kermo, kelle sõnul võiks juba autol, millel on neli elektriakent, kliimaseade jms, olla peal ka püsikiirusehoidja.

„See on minu arvates tänapäeval juba nii elementaarne, eriti kui tegemist on kõrgeima varustustasemega autoga. Imestan, et sellel autol seda pole.“

Ergonoomilistest „veidrustest“ rääkides toob Kermo välja ka tõiga, et raadiol asuv suur nupp peaks loogiliselt olema see nupp, kust saab raadiot valjemaks või vaiksemaks timmida, kuid sellel autol saab selle abil aga hoopis raadiojaamade sagedust muuta. Hääle klahvid raadiopaneelil on aga imepisikesed ja ebamugavad kasutada.

Hiljem avastas mees roolisambal olevad raadiojuhtimise klahvid, mis osutusid tõeliselt mugavateks ja tegelikkuses pole raadiopaneelil olevaid klahve vaja kasutadagi. Alguses oli aga ikka tükk tegemist. Kuni selleni välja, et programmeerija Kermo pidi kindalaekast manuaali välja kraamima, et saada aru, kuidas seda raadiot üldse kasutada. „Lisaks jääb iga kord kui süüte välja keerad, ka raadio vait ja kella ka enam ei näe. Vahel tahaks lihtsalt autos edasi istuda ja on üsna tüütu iga kord raadiot uuesti käima vajutada.“

Kokkuvõtteks

Kermo, kelle eelmine auto oli Peugeot 307, leiab sõitu kokku võttes siiski, et enamus neist miinustest on pigem harjumuse küsimus ja inimene, kes selle autoga igapäevaselt sõidab, ei paneks neid tõenäoliselt enam tähelegi.

Oluline on siiski see, et mõistliku hinna eest saab ostja väga säästliku auto, millel on pealegi veel väga suur pakiruum.

„Kujutan ette, et inimestele, kes sõidavad palju linnas ja ei oma väga suurt peret, on see auto täiesti ideaalne. Näeb hea välja, kulutab vähe kütust ja ega ka juhitavusele tervikuna midagi ette heita ole,“ nendib Kermo.

Peugeot 301 hinnad algavad 11 500 eurost, diiselmootoriga versioonil alates 13 500 eurost. Proovisõiduks olnud Allure tippvarustuses auto maksab alates 15 200 eurost. Ja ega madalamat varustustaset pole väga selle auto puhul ka mõtet vaadata. Kasvõi kõneks olnud raadio juhtimise pärast.

Ainult Allure varustuses saab ostja kaasa roolisambalt juhtimise, lisaks ka rohkem kõlareid, USB ja bluetooth ühenduse. Saab ka püsikiirusehoidja, kuid seda juba 245 lisaeuro eest. Pikisuunas liigutatav rool aga jääb paraku kättesaamatuks mistahes hinna eest.