Margus Murakaga jõuluvana juures libedasõitu harjutamas
Margus Muraka Rovaniemi talvise sõidukoolituse infot nähes sain kohe aru, et just sellisest üritusest olen ma puudust tundnud. Ainsa takistusena puudus sobiv sõiduvahend, sest sõidetavad rajad näisid lausa kisendavat võimsa nelikveolise masina järele ja säärast autot parasjagu minu garaažist ei leidunud.
• Argo Verk käis Rovaniemis sõidukoolitusel
• 3 päeva ja 8 autot Arctic Driving Centre`s
• Diisel BMW X1 koos STI-de ja EVO-dega
Kus häda kõige suurem, seal abi kõige lähem (sellest allpool) ja päev hiljem võisin siiski Margusele raporteerida oma valmisolekust osaleda.
Seekordne polaarjoone lähistel toimunud koolitus polnud kahtlemata mõeldud algajatele, kuigi ka neile teeb Margus vajadusel asjad üksipulgi selgeks.
Parima näitena koolituse tähtsusest toob Margus olukorra, kus keegi on oma auto vahetanud teistsuguse veoskeemiga masina vastu, kuid juhib seda täpselt samamoodi, kui eelmist liikurit. Just sellises olukorras on vaja õppida enda ning auto võimeid tundma kontrollitud keskkonnas ja asjatundja pilgu all.
Koolituse formaat nägi ette, et autod laaditakse Tallinnas treilerile ja toimetatakse sel viisil turvaliselt Rovaniemisse. Sõitjad ise lähevad polaarjoonele kas laeva/rongiga või lennukiga – kuidas kellelegi mugavam.
Tagantjärele peab tõdema, et selline ülesehitus õigustas ennast igati. Seega, ka tulevikku silmas pidades tundub 8 (autot/sõitjat) + 3 (päeva) + 1 (Margus Murakas) igati elujõulise kombinatsioonina. Olgu veel ka mainitud, et auto pidi igal osalejal endal olema.
Kõigepealt teooria…