Ylle Rajasaar: Kohtumine Opel Amperaga
• Innovatiivne, stiilne ja hästi viimistletud
• Esimene hübriidauto, millel võiks olla tulevikku
• Esialgu aga siiski veel liiga kallis
Minu ja Opeli suhe on siiani olnud just täpselt selline- jahe, juhuslik, viisakas; mittemidagiütlev. Olen paariga sõitnud; elavalt on meeles 1986. aastakäigu Opel Ascona Luxus C, mis oli ühtlasi mu esimene kokkupuude automaadiga; ning ühel mu tollasel peikal oli täitsa äge, porikarva kuut, mida ta Kadetiks nimetas.
Noh, kutt oli sõjaväelane ka, eks; aga kuudi tagadiivan oli, suhteliselt, ma ütleksin, kitsukene. Kakskümmend aastat hiljem aga pakutakse mulle tutvumiseks Amperat ja ma olen nõus.
Mida kõike ei ole, aga mida pole ka vaja!
… tagadiivan, õigemini, selle puudumine, jääbki mulle ühena esimestest silma, kui Opel Ampera platsile veereb. Tegelikult tahtsin ma Chevy Volti.
Kuna seda on aga Eestis vaid üks ning see on juba müüdud; siis olin nõus kolm nädalat ootama, kuniks jõudis Ampera; Läti kaudu ja Ungari numbrimärkidega. Eks me oleme üks pisike Euroopa Liit, muidugi. Igal juhul seisis “kuum elektriauto” nüüd õuel ning mul oli võimalus proovida.
Tagadiivani puudumine minu vanuses naisterahvast väga ei häirigi, ja Ampera puhul on asi aus - me lubame neli istekohta; ja neli istuma mahubki. Kaks keskmist kasvu täiskasvanut ette ja kaks (kuni teismelist) last taha.
Täiskasvanut Ampera tahaistmele suruda on suhteliselt tülikas; emb-kumb, kas iste või inimene, tuleb kokku lappida. Tagaistet liigendavale akuplokile saab laps toetada padja ja siis oma pea - meil kulus see kõrgendik Pärnu-Tallinna vahel mitmel korral hästi ära.
Teine, mida Amperal ei ole, põhjusel et on ungari numbrimärgid - Eestis toimivat kaardirakendust. Noh, pole hullu, kasutame Pärnusse sõiduks mälu ja metsateedel paberkaarti ja kuulame Raadio Elmarit... Jätta! Seda viimast me siiski ei tee, sest Ampera pole nüüd kindlasti see masin... Klassikaraadio, Vikker või viletsama maitse korral Raadio 3, seda küll.
Bose® Energy Efficient Series on tasemel. Ja mängib soovi korral maha ka DVD-l filmid; muidugi siis, kui auto paigal seisab. Sõidu ajal teatab audioviidik, et kui te soovite liikuvat pilti, on valikus energia liikumine akude vahel, energiakulu näit postidena; ja vähem liikuva pildina kõik ülejäänud, sõitu puudutav info. Ehk siis, sõidu ajal filmivaatamist ei ole ka. Kuna ACC-d ka ei ole, siis las meelelahutus jääda teiseks korraks.
Kolmas, mida Amperal ei ole, ja külmaga ka ei tule, on naginad. Materjalide värv ja kvaliteet on asjad, mille kallal autoasjatundjad alati isukalt oma hambaid teritavad; aga Ampera puhul ma jätaks selle peatüki ära. Saime testperioodil külma ja sulailma ning paarikraadist soojagi; ja mitte kordagi ei hakanud salongis midagi häirivalt häälitsema (peale parkimisassistendi, mis aeg-ajalt lolliks läks).