Toyota Hybrid Racing meeskonnal on kindel plaan tuua sellel aastal koju Le Mans’i 24 tunni sõidu võit.

Kestussõidusari FIA World Endurance Championship, mis koosneb kaheksast võidusõidu etapist neljal erineval kontinendil, ei ole Toyotale võõras. Enne pikemat pausi oli Toyota regulaarne kaasalööja, kuid võimas comeback tehti mullu just hübriidtehnoloogia kaasabil – tulemuseks kuus edukat võidusõitu, millest kolmel korral ületati finiš võitjana.

Toyotat inspireerisid hübriidajamit kasutusele võtma sarja uued reeglid, mis soosivad sama hea sooritusvõimega autosid, kuid mille kütusetarbimine peaks olema 35 protsendi võrra väiksem. Nii sündis maailma esimene mootorispordi meeskond, mille kõik võistlusautod on hübriidajamiga. Toyota näitas kogu maailmale, et hübriidsõiduk pole mõeldud mitte ainult linna- või maanteesõiduks, vaid ka ralliks, testides äärmuslikes võistlusoludes selle tehnoloogia vastupidavust ja võimsust, usaldusväärsust ja võimekust.

TS030 ei ole Toyota meeskonda alt vedanud: 900-kilose võidusõiduauto jõuallikaks on 3,8-liitrine V8 mootor, mida omakorda toetab hübriidajam – tulemuseks see, et TS030 on näiteks boksist võimeline välja sõitma puhtalt elektri jõul, mootorit käivitamata. 300-hobujõuline hübriidsüsteem on tänaseks toonud Toyotale võidud 6-tunnistel etappidel Sao Paulos, Fujil ja Shanghais. Võiduni viisid meeskonna sellised nimekad võidusõitjad nagu Alex Wurz, Nicolas Lapierre ja Kazuki Nakajima autos #8 ning Anthony Davidson ja Sébastien Buemi autos #7. Sellel aastal on neil plaanis võtta esikoht kõige tähtsamal – 22.–23. juunil toimuval Le Mans’i ööpäevasõidul.

TS030 Hybrid Racing Car on LMP1 klassi hübriidmudel, mille on projekteerinud ja ehitanud TOYOTA Motorsport GmbH (Toyota Motor Germany). Esimest korda osaleti sellega FIA World Endurance Championship sarjas 2012. aastal. TMG oli varem koduks TOYOTA ralli maailmameistrivõistluste ja Vormel 1 meeskonnale, samuti projekteeris ja ehitas TMG mudeli TOYOTA TS020 (GT-One), mida kasutati hooajal 1998–99 Le Mans’i 24 tunni sõidul. 2013. aastal jätkab Toyota TS030 täiustatud mudeliga, 2014. aastaks on aga plaanis töötada välja täiesti uus hübriidsüsteem.

Foto: Toyota Baltic

Foto: Toyota Baltic