Sony kinnitas eilsel meediaüritusel tõepoolest kauaoodatud ja -kõmutatud PlayStation 4 olemasolu - see on suurte mängukonsoolide kaheksanda põlvkonna esimene teadaolev esindaja.

Võis koguni arvata, et eelmise põlvkonna moodustanud masinad (Microsofti Xbox 360, Sony PlayStation 3 ja Nintendo Wii) jäävad nn konsoolide sõja viimaseks raundiks.

Nende tootmine on muutunud liiga vähetulusaks, praegused seadmed on veel võimekuselt piisavalt head ning maailm ei vaja vist enam uusi üha kallemaid ja võimsamaid konsoole.

Mänguarenduse trendid liiguvad ju mujale (nutiseadmed, brauseripõhisus ja üldse social gaming). Taoliste arengute valguses tundub üsna usutav see levinud hüpotees, et tulevikukonsoolid on odavad digiboksilikud kastikesed, mis toetuvad võrgundusele ja pilveteenustele.

Igatahes, PS4 olemasolu on ametlikult välja hõigatud ja hulk ahjusooja infot koos sellega. Teeme ülevaate.

Tähtsaim enne

1) PS4 ilmub aasta lõpus - või nagu SCE tippjuht Andrew House sõnastas, holiday 2013. Ee... kõlab nagu november. Hind teadmata. Kõlaka põhjal ilmub kaks mudelit, mis nõuavad vastavalt 429 ja 529 dollarit.

2) Sony ei näidanud üritusel veidral kombel PS4 ennast. Me ei tea veel nüüdki, milline see välja näeb!

3) Kinnitust ei leidnud kõlakas, et PS4 põlgab kasutatud ehk eelnevalt omatud mänge. See on mängumaanidele uute konsoolide puhul tähtis. Sony pole samas muidugi ka kinnitanud, et PS4 sööb kasutatud mänge...

4) Põhiprotsessori abikiip võimaldab allalaetavaid mänge alustada juba enne, kui need täismahus andmekandjale jõuavad.

5) PS4 ei tunnista PS1-PS3 plaate, kuid nõustub nende lõbuvara pilvest striimima. Sony ei taha sellisest potentsiaalsest tuluallikast muidugi loobuda. Loodame vähemalt, et vanem lustivara on PS4 jaoks hoolega läbi testitud ja võimalikud probleemid eemaldatud. (Yeah, right!)

6) DualShock 4 uuendab vana head puldidisaini lahedate lisadega: Share (sellest allpool), kõrvaklapipesa, psvitalik puuteplaat, žestitundlikkus (nagu Move, aga ilma spetsiaalse puldita) jt.

7) Uus PS Eye kaksikkaamera võimaldab näotuvastust (sisse logimiseks), tõhusamat žestide ja kasutaja asendi äratundmist ekraani ees, pultide tagaküljel LED-ribade abil kindlakstegemist, mis pult kuulub millisele kasutajale jm. Kaamerad pakuvad 1280 x 800 lahutust, mikrofone on isegi 4.

Slogan: ole sotsiaalne

PS4 arendamine toimus viis aastat ja eesmärk oli mõistagi kujundada sellest tänapäeva meediatehnikatootjate Püha Graal: see üks asendamatu ja kõikjalviibiv seade.

See tähendab, et PS4 keskne märksõna on sotsiaalmeedia, sisu jagamine ja üldse sotsiaalsus.

* DualShock 4 puldile on isegi lisatud nupp Share (kama šeerimiseks)
* Facebooki äpp kuulub põhirakenduste hulka
* PlayStation Store muutub nii moodsaks kui võimalik: proovi tasuta, soovi korral jaga tuttavatele, kui meeldib, osta
* PSN õpib teie eelistustega arvestama ja võib automaatselt digisisu alla laadida
* valitud mängud ja videovaatamine laienevad teisele ekraanile Vita, Apple'i või Androidi nutiseadme näol. Selleks on eraldi äpp
* Jagada saab ainult kuni 10-sekundilisi videoklippe; siin on kindlasti tulevikule mõeldes arenguruumi!
* Gaikai tehnoloogia võimaldab oma mängustriimi teisele PS4 kasutajale edastada, et ta näiteks raskest kohast edasi aidaks!

Mängud, mängud, mängud...

1) Bungie salaprojekt "Destiny" ilmub Xbox 360 kõrval samuti PS3 ja PS4 väljalasetes. Kuna sama firma seeria "Halo" megaedu tõi Xboxidele seni konsoolide sõjas üldse arvestatava positsiooni, saame näha, mida Sony teeb, et inimesed tahaksid "Destiny" osta just MänguJaamadele.

2) PS3 ja PS4 väljalasked valmivad ka Blizzardi megahitist "Diablo III", mis on seni saadaval vaid Windowsi- ja Mac-arvutitele. Märulrollikas on kogunud kuhjaga laitusi, kuid müüb siiski mühinal. Kui tootjad suudavad vältida uuel platvormil senist põhimiinust (serveri- ja ühendusejamad), võib siit sirguda uuskonsoolide esimene megahitt, ja PS3 tohutu eelis tulevaste konkurentide ees.

3) Square Enix lubab juunikuisel E3-messil "PS4 Final Fantasy esitlust". See võib muidugi tähendada PS4 varianti juba ilmunud "FF"-ist.

4) PS4 teadaolevaid eksklusiive: "Killzone: Shadow Fall", "The Witness" (indie-hiti "Braid" autorilt), "inFamous: Second Son", "Knack", ralli "Driveclub".

"Killzone'i" promoklipp:

5) "LittleBigPlaneti" tegijatel on ka midagi töös.

6) Ubisofti avatud maailmas märulseiklus "Watch Dogs" paistab ilmuvat siiski ka teistele platvormidele (PS3, PC, X360).

7) Capcom tegeleb mingi fantaasiateosega "Deep Down".

Numbriporno-huvilistele

Teisisõnu, PS4 tehnilised näitajad.

* AMD loodud protsessor "Jaguar" (x86-64 arhitektuur, kaheksa tuuma)
* AMD Radeoni graafikalahendus, võimsus 1,84 terafloppi
* 8 GB GDDR5 muutmälu (PS3 omas 256 MB!)
* 6-kordse kiirusega Blu-ray seade
* kõvaketas
* USB 3.0 pordid (arv teadmata), HDMI, analoog A/V väljund, WiFi 802.11 b/g/n, Ethernet, Bluetooth 2.1, "abimälu pordid" (täpsustamata)

Nii palju muutmälu on vaja, et mänge saaks power-nupust koheselt pausida ja uuesti elustada. Kõlab nagu taskukonsoolidel. Kuigi neil on mõistagi palju vähem muutmälu.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena