• Mootorivalikus vaid võimas diisel
• Väga hea varustusega
• Hind alates 34 990 eurost

Sellegipoolest meeldib mulle Santa Fe rohkem, kui ix45, mis tõenäoliselt oleks pidanud uudismudeli tagaluuki ehtima. Väidetavalt olla nimi turul nii tugevasti juurdunud, et Hyundai ei tihanud seda teiste mudelite eeskujul muutma hakata. Ehk siis ainuke i-tähega asi Santa Fe juures on ilmselt midagi Apple`i tootevalikust mõne autosviibija taskus.

Mõjub suurena

Võrreldes eelkäijaga tundub uus Santa Fe palju jõulisema ning suuremana, kuigi auto pikkus kasvas vaid väheste cm võrra. Esiots oma massiivse kuuenurkse iluvõrega mõjub eriti maskuliinselt (andku soolise võrdõiguslikkuse aktivistid mulle andeks) ja tagaosa toob tulesid arvestamata meelde BMW X5 kujustuse. Ja see on kahtlemata kompliment!

Arvestades, et Hyundai ja Kia sõidukid kipuvad tihtipeale tehniliselt pea identsed olema, läheb vähemalt selles autoklassis iludusvõistluse võit pikema nimega “korealasele”. Santa Fe paistab Sorentost iga nurga alt vaadatuna efektsem ja kenam.

Maanteel õõtsub

Maanteelgi käitub Santa Fe nagu tõsine suur maastur – õõtsub tublisti ja kaldub kurvides küllaltki mehiselt. Kõik viitab sellele, et sihiks on seatud eelkõige mugavus.

Paraku ei saa auto selle ülesandega vähemalt Premium-varustuse 19-tollistel velgedel veeredes sugugi hakkama.

Asfaldi põikikonarused raputavad sõitjaid korralikult ja ega asi ka auklikul teel paremaks muutu. Tõenäoliselt saaks tulemus 17-tolliste standardvelgedega parem, aga see on ainult oletus.