Mitsubishi i-Mievit üritatakse USA-s nüüd üliodavaks teha
Tarbijaleht Consumer Reports nimetas i-MiEV-it piiratud otstarbega üleskiidetud golfikäruks. Seega polegi ehk nii väga imestusväärne, miks osteti neid 32 000-dollarilise ehk 24 000-eurose hinnasildiga masinaid USA-s terve eelmise aasta jooksul ainult 588 tükki. Isegi Eestis on peaaegu sama palju i-MiEV-eid – nimelt 508.
Siiani on elektriautode pakkumine selgelt ületanud nõudlust ning lihtne loogika ütleb, et niisuguses olukorras saab toote hind vaid langeda. Väga heaks näiteks on Ameerika Ühendriikides Illinoisi osariigis tegutsev ettevõte, mis pakub Mitsubishi elektriautot i-MiEV kaheks aastaks liisingusse vaid 69 dollari ehk umbes 50 euro suuruse kuumaksega.
Kõnealune sooduspakkumine kehtib küll ainult selle konkreetse automüüja juures, aga märke hinnalangusest on näha mujalgi. Aasta alguses teatas Nissan, et langetab oma elektriauto Leafi baasmudeli hinda 4500 euro võrra. Keskkonnakvootide täitmiseks peavad autotootjad tulevikus müüma senisest hulga rohkem elektriautosid, nii et hindadel on veel langemisruumi küll.
„i-MiEV ei võidaks iludusvõistlusel ei üldarvestuses ega ka talendivoorus. Hoolimata elektriautode seas eeskujulikust energiakulu ja läbisõidu suhtest, suudab Mitsubishi väikeauto sõita täislaetud akudega ainult 100 kilomeetrit,“ kirjutab veebiportaali Yahoo autokülg.