• Gaasile üleminekuks kaks põhjust
• Veokitel kokkuhoid 20 kuni 25 protsenti
• Sel aastal planeeritakse 5-7 uut tanklat

Põhjuseid, miks niisugune otsus tehti on Kiviõli Keemiatööstuse keskkonnadirektori Alar Kalamehe sõnul peamiselt kaks.

„Muidugi on LPG kasutusele võtmine veokitel ettevõttele oluline majanduslikust aspektist. Vähemtähtis ei ole see otsus aga ka keskkonnaalaselt,“ rääkis Kalamees. „LPG kasutuselevõtuga diislikütuse asemel vähenevad oluliselt keskkonda sattuvate saasteainete hulgad, sealhulgas näiteks vääveldioksiidi, lämmastikoksiidide ja tahma hulk. Täielikult kaovad benseeni ja raskmetallide heited välisõhku. See on suur samm selle suunas, et Kiviõli linna ja teda ümbritsevate asumite välisõhk puhtam oleks.“

Majanduslikust seisukohast on säästlikkus samuti kriitilise tähtsusega. Tänasel kütuseturul võimaldab kõige rohkem säästa just LPG. Reola Gaasi tegevjuht Jaanus Mumm kinnitas, et just sellepärast ongi LPG-d lisaks erasektorile jõuliselt üle võtmas ka tööstusettevõtted.

„Diiselmootoriga autole LPG seadme paigaldamisega asendatakse diislist 20-30% LPG-ga ja LPG on ~45% odavam võrreldes diisliga,“ selgitas Mumm. „Kuna LPG kulu on sama suur kui diislikulu siis saavutatakse kokkuhoid keskmiselt 15%. Sellest lähtuvalt tasub gaasiseadme paigaldus ennast ära juba väga lühikese aja jooksul.“

Kiviõli Keemiatööstuse transpordijaoskonna juhataja Ervin Küttise sõnul on tegelik kokkuhoid lubatust aga veelgi suurem.

„Esialgse vaatluse põhjal võib öelda, et gaasiseadmega veokitel on kokkuhoid isegi ligikaudu 20 – 25 %,“ kommenteeris uue kütuse kasutusse võtmist Küttis. „Positiivne üllatus oli aga, et pärast gaasiseadme paigaldust lisandus veokile tuntavalt võimsust. See on meelepärane juhtidele, kes alguses olid gaasi suhtes väga skeptilised.“

Alexela Grupi ettevõte Reola Gaas 2012 aastal rajanud neli uut gaasitanklat ning tanklate võrgustiku laienemine jätkub ka tänavusel aastal, mil planeeritaks 5-7 tanklat.