Viimasel juhul saab edasist päeva mitmeti sisustada: a) lüüa käega ja kevadet oodata, b) osta uus aku või siis c) minna "krokodillidega" ohvreid püüdma, kirjutab ajakiri Tehnikamaailm.

Võib ka ühendada aku külge hoopiski väikese karbi nimega Startmonkey.

Powertravelleri-nimelise firma toodangus on tegelikult lai valik kõikvõimalikku matkainimeste elektrivajadusi rahuldavat kraami – nagu päikesepaneelid ja erinevad akud-adapterid.

Startmonkey liigitub samasse kategooriasse. Eelkõige on tegemist seadmega, mis võiks autoga ekstreemsematesse oludesse sattujal nii igaks juhuks kaasas olla.

Tegemist on väga lakoonilise asjaga – väike, ekraani ja ühe nupuga karp, millel küljes kaks krokodillistatud juhet.

Tugevas kummiste servadega plastkorpuses on viimase akutehnoloogia sõna järgi valmistatud miniatuursed ja kerged liitiumpolümeerelemendid, mis võimaldavad 12 voldi juures kuni 400amprilist käivitusvoolu, ehk 4,8 kW võimsust.

Tootja lubab, et ühe laadimisega saab tühja akuga masinat käivitada 15–30 korda. Laadida saab Startmonkeyt nii seinakontaktist kui ka auto sigaretisüütaja pesast – komplektis on kaasas vastavad laadijad.

Lisaks kergele ja võimsale akule on seadmes ka natuke elektroonikat, mille eesmärk on muuta Startmonkey võimalikult lollikindlaks ja lihtsasti kasutatavaks.

Surnud akuga auto turgutamine näeb välja nii: tuleb krokodillid ühendada akuga, miinus miinusega, pluss plussiga ning vaadata ekraanile. Kui seal on number, siis näitab see number auto aku hetkepinget. Kui numbrit pole, on aku pinge alla 6 voldi ja Startmonkey tuleb nupust sisse lülitada.

Pärast seda soovitab tootja mõned sekundid oodata ning siis starterit anda – auto peaks käivituma, pärast mida lülitub Startmonkey ise välja. Lihtne.

Praktikas toimis kõik nagu lubatud, aga katsetamine külmas juhtis tähelepanu ühele küllalt olulisele nüansile.

Nimelt peab arvestama, et Startmonkey töötemperatuur on 5 miinuskraadist kuni 50 plusskraadini, mis tähendab, et seadet ei tohiks karmimate miinuskraadide puhul kauaks õues seisvasse autosse jätta, vaid võtta tuppa sooja.

Seda, palju Startmonkey akus võhma järel on, näitab pikk neljasegmendiline LEDide riba. Kui viimane segment punaselt vilgub, on viimane aeg laadida.

Tootja lubaduste kohaselt kaob aastase laadimata seismisega mahust vaid 25% ja aku kannatab vähemalt 500 laadimist.

Meie laiuskraadil võiks ju Startmonkey igal autoomanikul talvel käepärast olla, aga ainsaks takistuseks on ilmselt hind – proovitud eksemplar maksab 240 eurot ja poole väiksema akuga 200amprine mudel 170 eurot. Mida, olgem ausad, pole vähe – sama raha eest saaks ju mitu uut autoakut.

Aga seda vaid juhul, kui tsivilisatsioon on käeulatuses. Kui ikka silmapiiril on ainult lumeväljad ja raha puhul loeb vaid pabersedelite kütteväärtus, siis võib Startmonkey olemasolu hindamatuks osutuda.

Startmonkey 400 (200)
Hind: 240 eurot (170 eurot)
Müüb: Matkasport

Aku: 12 V, 3 x 7 Ah LiPo, 21 Ah (10,5 Ah)
Suurim käivitusvool: 400 A, 1200 CCA (200 A, 600 CCA)
Käivituste arv: 15–30 (10–15)
Staatiline energiakadu: kuni 25% aastas
Töötemperatuur: -5 ... +50 kraadi
Mõõdud: 210 x 65 x 64 mm (176 x 65 x 52 mm)
Mass: 1,1 kg (0,66 kg)

Foto: Tehnikamaailm

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena