Eeldatavasti 2018. aastal Jäämerd kündma hakkav alus peaks olema kõigi aegade suurim ja võimsaim jäälõhkuja, vahendab ajakiri Imeline Teadus.

Superjäälõhkuja töönimi on Projekt 22220. Alus on mõeldud kurseerimiseks Põhja-Jäämerel ja sellesse suubuvatel Siberi jõgedel.

Alusele annavad edasiliikumiseks vajaliku energia kaks uuelaadset tuumareaktorit. Reaktorite soojusenergia muundatakse turbiinide ja generaatorite abil elektrienergiaks. Elekter paneb tööle kolm elektrimootorit, mis ajavad ringi laeva sõukruvisid. Elektrimootorite võimsus on kokku ca 80 000 hobujõudu.

Jäälõhkuja pikkuseks tuleb teadaolevalt 174 meetrit ja aluse veeväljasurve on väidetavalt 34 000 tonni.

Laeva vöör meenutab oma ümara kujuga lusika tagakülge. Raskuskese paikneb eesotsas ning see ja ümardatud vöör võimaldavad alusel jää enda alla suruda ja selle oma hiiglasliku raskusega purustada.

Et vähendada laevakere ja jää vahelist hõõrdetakistust, on laeva kere kaetud iseäranis vastupidava ja sileda värviga. Projekt 22220 saab endale usutavasti ka süsteemi, mis paiskab merejää alla õhku, nii et jääkaas kerkib ning laeval on lihtsam seda purustada.

Jäälõhkuja lastiruum mahutab umbkaudu ühe tonni uraani ning sellest piisab, et laeva orienteeruvalt viie aasta jooksul käigus hoida.

Arvatavasti saab Projekt 22220 endale kahekordse tugevast kihilisest terasest kere, mille vahel olev ruum täidetakse aluse kaalu suurendamiseks veega.