Nimelt õnnestus Kahvlil saada kontakt firma OCDesk kaasasutaja Peedu Tuiskiga.

OCDesk on eestlastest koosnev, Ameerika Ühendriikides tegutsev ettevõte, mis on välja arendanud iPhone'i dokkimisaluse OCDock.

OCDock on Kickstarteri programmi raames kogunud tänaseks juba üle 1100 toetaja ning purustanud eesmärgiks seatud kogumissumma ligi kahekordselt. Mõnusat lugemist.

Kust tuli Eesti päritoluga meestel idee suunduda Suure Lombi taha ja hakata tehnikavidinaid tootma? Kui suur organisatsion OCDesk tänaseks on?

Meeskonna tuumikuks on 3 eluaegset sõpra. Olime 12 aastat klassivennad ja oleme siiani parimad sõbrad.

Tänaseks tegeleb igaüks meist alaga, mis sobib hästi koos äri alustamiseks. Olime juba ammu plaaninud, et võiks midagi koos välja mõelda, luua ja tootma hakata.

Harri Holm on aastaid ettevõtlusega tegelenud, Koit Kangur teeb Rootsis magistrikraadi tootearenduse erialal ja mina (Peedu Tuisk) olen vabakutselise disainerina töötanud 8 aastat ning reklaami õppinud.

Ühel päeval käis Harri välja idee punt lõpuks kokku panna ja midagi ära teha. Kuna olin ammu mõelnud iMaci jala peale käivast iPhone'i dokkimisalusest, siis sellest saigi meie esimene teostatav idee.

Pärast esimese töötava prototüübi valmimist liitus OCDeskiga veel 2 partnerit, Mart Jaetma ja Rait Ojasaar. Nende nõu ja abiga liikusime prototüübi staadiumist edasi turu- ja äriarenduse poole, mis on tänaseks kulmineerunud edukalt Kickstarterisse jõudmisega. Kujunenud meeskond on väga mitmekülgne ja igati omavahelist koostöövõimet tõestanud.

OCDock on ilmselt Teie kuulsaim toode, mis on palju kõlapinda leidnud ka eestlaste hulgas. Mis see on ja kust tuli idee selline toode luua? Miks peaksid tarbijad eelistama OCDocki teistele dokkidele?

OCDock on iPhone'i dokkimisalus, mis ühendub Apple iMaci või Thunderbolt Display jala külge.

Arendasime selle tarvis välja unikaalse üliõhukese juhtme, mis on suure tõenäosusega maailma kõige õhem USB kaabel (0,18 mm – toim.). See jääb arvutijala alla peitu, tekitades illusiooni juhtmeta dokkimisalusest, mis muudab laua tunduvalt tühjemaks ja puhtamaks.

Dokkimisalus asub täpselt iMaci keskel, arvutikasutaja ees, seega optimaalses asukohas igapäevaseks mugavaks kasutuseks.

See on ainuke omalaadne iPhone'i laadimisalus mis ühildub iMac’i jala külge ja varjab juhtme. Esmapilgul väga kitsale klientuurile suunatud nišitoode, kuid tegelikult on taolisi ühilduvaid Apple'i ekraane ja arvuteid müüdud globaalselt üle 15 miljoni.

Mida Te arvate väitest, et dokkide ajastu on läbi? Kui esimeste iPhone'idega tulid dokid kaasa, siis täna on Apple loobunud täielikult dokkide tootmisest. Kas näete neile tulevikku?

Telefoni on lihtne laadima panna alusele, mis on alati samas kohas ja tugevalt fikseeritud. Teiste dokkimisaluste puhul võib juhe laual ette jääda või sõlme minna. iPhone 4 puhul on juhet võimalik isegi valetpidi sisestada.

Kuniks iPhone'il puudub juhtmevaba laadimisvõimalus, on dokkimisalustel kindlasti turgu, sest see on lihtsalt mugavam ja seda tõestab ka ostuhuvi ja müüginumbrid.

Kas OCDocki näol on tegemist ühekordse projektiga või on Teil kaugemaleulatuv visioon "töölaua puhastamiseks"? Miks olete valinud just Apple'i tooted, millele lisatarvikuid teha? Kas plaanite tulevikus ka muudele brändidele keskenduda?

Meil on tänaseks kaks järgmist toodet arendusjärgu lõpusirgel ning loodame nendega turule tulla järgmise aasta kevadel.

OCDeski suund jääb samaks: puhtam laud, lihtsam töökeskkond, ilusad tooted, mugavam elu. Tahame luua tooteid, milles kohtuvad ilu ja funktsionaalsus, kuna me hindame väga kõrgelt kvaliteeti, minimalismi ja puhtust.

Oleme fokusseerunud põhiliselt just Apple toodete lisatarvikute loomisele, sest meie tootearenduslikud ja disainialased tõekspidamised on suures osas ühtivad.

Steve Jobs lausus kunagi kuldsed sõnad: "Disain ei ole ainult, kuidas asi välja näeb, vaid kuidas see ka töötab". Töötamise all ei pidanud ta silmas pelgalt toote füüsilist funktsionaalsust, vaid ka toote mõju selle kasutajale. Ilus ja funktsionaalne toode rikastab inimeste elusid ning meie au ja uhkus ongi just nimelt selliste toodetega välja tulla.

Miks te valisite oma idee elluviimiseks Kickstarteri programmi? Kas sellega liitumine on väga keeruline protsess? Millised on Kickstarteri peamised eelised ja puudused?

Kickstarter on väga populaarne platvorm, kus oma toodet esitleda. Seda külastab igapäevaselt umbes miljon inimest, kelle poolehoiu ja toetuse võitmine avab ideaalse võimaluse eelmüügi abil masstootmiseks vajalik investeering kokku koguda.

Kickstarter on täna avatud ainult USA ja Inglismaa projektidele, seega üks meeskonna liige peab kindlasti ühest või teises riigis kohapeal elama.

Eestisiseselt on võimalik sarnaselt rahastust leida kohaliku hooandja.ee või siis indiegogo.com lehe kaudu, millest viimane on sisuliselt Kickstarteri rahvusvaheline ekvivalent.

Kust, millal ja kui kallilt on Eesti tarbijal võimalik OCDocki osta?

Läbirääkimised paari Eesti edasimüüjaga on veel pooleli, seega täpne info puudub, kuid teeme endast kõik OCDocki Eesti turule toomiseks.

Lisaks, edasimüüjatele jääb alati võimalus Kickstarteri kampaaniajärgselt toodet tellida meie kodulehelt www.ocdesk.com.

Millised oleks Teie soovitused neile, kes sooviksid Teie jälgedes käia ning samuti Ameerikas läbi lüüa?

Tuleb sihikindlalt eesmärgi suunas töötada ja mitte alla anda – ainuke 100% kindel viis läbi kukkuda on mitte proovida.

Kui julged küsida, siis tegelikult on Eestis väga palju kompetentseid ja sõbralikke inimesi valmis aitama ja nõu andma.

Ei maksa karta, et vastaseks on suur lai maailm ja võitlema peab üksi. Vastupidi, maailm ootab avasüli innovaatilisi tooteid ja uudseid lahendusi – paku vaid idee välja ja lükka asi tööle.

OCDocki on võimalik toetada veel kuni 22. detsembrini Kickstarteri leheküljel.