Opel Mokka: uhiuus „meepüss“ General Motorsilt
• 15 790 eurone alghind igati mõistlik
• Kõik eluks vajalik baashinna sees
• Ülejäänud mudelivalik üsna kasin ja ka kallim
Mida „meepüss“ üldse tähendab? See sõna on pärit nö „rahvafolkloorist“, ehk loost, kuidas mees läks metsa karujahile ja määris enne seda püssitoru meega kokku. Piisas seepeale metsas püss põõsast välja pista ja veidi aega oodata, kui karu ise mee lõhna peale kohale tuli, toru suhu pistis ja seda meelalt limpsima hakkas.
Nii ei pidanud jahimees sihtimisega üldse vaeva nägema, piisas vaid päästikule vajutamisest ja karu oligi lastud. Ehk sõna „meepüss“ väljendab midagi, millest ei ole ka parima tahtmise korral võimalik mööda lasta. Sajaprotsendiline tabamus vähimatki vaeva nägemata.
Täpselt nii on täna ka väikeste krosssoverite turuletoomisega. Enne, kui Mokka üldse müügile jõudis ja keegi temaga proovisõitu teha sai, oli talle oktoobrikuu seisuga esitatud Euroopas juba üle 40 000 tellimuse. Eriti suur on tema vastu nõudlus Saksamaal, Suurbritannias, Itaalias ja Venemaal.
Nii polegi imestada, miks kõik autotootjad oma tagatubades usinalt just väikeste krossoverite kallal nokitsevad. Neid tuleb õige pea välja sisuliselt kõigil, teiste seas Chevrolet`l, mis kohe-kohe toob turule Opel Mokka sõsarauto Chevrolet Traxi. Venemaal, tõsi küll, saab see auto arusaadaval põhjusel nimeks Chevrolet Tracker.
Nissan Qashqai edu kannustab
Loomulikult on väikeste krossoverite buum saanud alguse Nissan Qashqai peadpööritavast edust. Nissani tehas Inglismaal Sunderlandis töötab täiel võimsusest juba viimased viis aastat, ehk hetkest, mil Qashqai turule jõudis. Edukalt läheb ka Škoda Yetil, Nissan Juke`l (eriti lõunanaabrite lätlaste juures), Suzuki SX4-l ja teistel samalaadsetel isenditel.
Millega on Mokkat kõige õigem võrrelda? Eks ikka tollesama Qashqaiga, millest ta tõsi küll, on ca viis sentimeetrit lühem, pool sentimeetrit kitsam, kuid sealjuures neli sentimeetrit kõrgem. Mis eeskätt annab end tunda kasina pakiruumi ja õlg-õla vastu tundega tagaistmel. Kolme täiskasvanud meest sinna naljalt ära ei topi ja 356 liitrit pakiruumi mahtu on kah konkurentidega võrreldes selgelt vähem. Škoda Yetist 49 liitri ja Qashqaist koguni 54 liitri jagu.
Muus osas on Mokka aga täiesti kobe auto ja mis peamine, näeb ka välja. Proovisõidul Loode-Saksamaal jäi küll kõrvu diiselmootori häiriv müra, kuid bensiinijõuallikad on igati tasased ning ka rehvimüra ei tungi liigselt tuppa. Kui aga veel norida, siis tegelikult tahaks näha veidi laiemat mudelivalikut. Eriti, mis puudutab käigukastide ja veoskeemide erinevaid kombinatsioone.
Automaatne käiguvahetus vaid diislil. Esialgu.
Kes tahab osta Mokkat peamiselt linnasõiduks (kus tegelikult 159 mm kliirensiga krossoveri koht pigem ongi) ja tahab sinna juurde automaatkäigukasti, peab arvestama sellega, et seda saab esialgu vaid suhteliselt kallile diiselmootorile, ehk auto lõpphind läheb kaugelt üle 21 000 euro piiri.