1952. aastal Colin Chapmani asutatud autotootja Lotus Engineering Ltd, täpsemini küll sellest kaks aastat hiljem eraldatud Team Lotus tegi debüüdi Vormel ühes 1958. aastal ja esimese võiduni jõudis kolm aastat hiljem 1961. aastal.

Kokku kogus see meeskond 73 etapivõitu, kusjuures kuuel aastal võideti nii individuaalne maailmameistritiitel kui ka konstruktorite karikas (1963 ja 1965 Jim Clarki, 1968 Graham Hilli, 1970. aastal (postuumselt) Jochen Rindti, 1972. aastal Emerson Fittipaldi ja 1978. aastal Mario Andretti juhituna. Lisaks veel seitsmes konstruktorite karikas 1973. aastast.

Sellest alates käis Lotus paraku järjest alla, viimane etapivõit tuli Ayrton Senna juhituna 1987, viimane etapp nende jaoks lõppes aga 1994. aastal, kui Mika Salo Austraalia etapil katkestas. Nimeks võeti Pacific Grand Prix 1995. aastal, misjärel meeskond kadus üldse.

Nimi elas aga edasi, käies omaniku käest teise kätte. 2010. aastal tegid hoopis malaislased  katse selle nime all vormel ühte tulla, kuid kahe hooajaga ei saadud isegi punktikohti, tänavu sõidab nende meeskond nime all Caterham.

Ja nüüdne Lotus F1, mille roolis Kimi Räikkönen uue etapivõiduni jõudis, omab teist järjepidevust: 1981-1985 kandsid nad nime Toleman Motorsport, 1986-2001 Benetton Formula (sh Michael Schumacheri meistritiitlid 1993-1994 ja konstruktorite karikas 1995), 2002-2011 aga Renault F1 Team (Fernando Alonso kaks tiitlivõitu ja konstruktorite karikat 2005 ja 2006).

Kui seda järjepidevust arvestada, oli Räikköse etapivõit Lotuse värvides hoopis järjeks Alonso eelmisele võidule Renaulti roolis 2008. aastal.

võrdluseks

Lotus Jim Clarki juhituna 1963. aastal:

Lotus Graham Hilli juhituna 1967:

Lotus Mario Andretti juhituna 1978:

Lotus Kimi Räikköse juhituna 2012:

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena