Sportlik hübriid Lexus GS – mission possible
Heaks näiteks sportlikust ja võimsast hübriidsõidukist on maikuus Eest autosalongidesse müügile jõudnud sportsedaan Lexus GS. Lisaks uutmoodi julgele ja elegantsele disainile on uue Lexus GS puhul pööratud tähelepanu innovaatilistele tehnoloogiatele ja märgatavalt sportlikumale sõiduelamusele.
GS-i uue varustuspaketi F Sport väljatöötamise taga on Lexuse meeskond Saksamaal Nürnburgis, kus asub maailma üks nõudlikumaid võidusõiduringradasid– Nürnburgring. Meeskonna eesmärgiks oli ühendada uues mudelis kaks pealtnähavastakat poolt: võimsus ja säästlikkus.
Uuel mudelil täiustati juhitavust, pidureid, isteasendit ja ka vedrustust. Viimane sai kergem ja tugevam, mille tõttu auto reageerib juhi käsklustele täpsemalt ning sõit on sujuvam. Ventileeritud ketaspidurid, millel on ees alumiiniumist nelja kolviga pidurisadulad, on varustatud uusima elektroonikaga,mis tagab kontrollitud pidurdamise lühikesel pidurdusteekonnal.
Mootorit on spetsiaalselt tuunitud eesmärgil, et selle akustika jäljendaks võimalikult täpselt Lexuse sportmudeleid IS-F’i ja LF-A’d. Uudsete lahenduste seas on ka tagarataste dünaamiline pööramine ja uue põlvkonna Lexuse hübriidajam, mis vähendab kütusekulu ja heitmeid enam kui 20% (CO2 emissioonitase 139 g/km kohta).
Kui kohaltvõtt ja sõit madalamatel kiirustel toimub hääletult elektrimootori abil, siis kiirendamisel teevad tihedalt koostööd nii V6 sisepõlemis- kui elektrimootor - kui mõlemad annavad endast maksimumi, jõuab auto 5,9 sekundiga kiiruseni 100 km/h. Uuel hübriidajamiga Lexus GS 450h-l on muljetavaldavad 343 hobujõudu ning kütust tarbib see keskmiselt vaid 6,0 l/100 km. Ei kõla just kõige esimese hübriidsõiduki, 1997.aastal välja tulnud Priuse koopiana.