Itaalia kohus leidis, et Apple pole klientidele teinud piisavalt selgeks, et tulenevalt Euroopa Liidu seadusest on neil 2aastane pretensioonide esitamise õigus (ajaliselt on seda aastajagu rohkem Apple'i rahvsuvahelisest garantiist), vahendab Kahvel.ee.

Lisaks müüb Apple Itaalias ka AppleCare'i nimelist teenust, mis pikendab garantiid kuni kolmeks aastaks.

ELi õigusküsimuste volinik Viviane Reding saatis liikmesriikide ministritele kirja, kus pärib, kas Apple on tarbijaid eksitanud ka nende riigis.

Küll on nii Itaalia kohus kui ka volinik Reding jätnud märkimata, et garantii ja pretensioonide esitamise õigus on kaks erinevat asja.

Erinevalt pretensioonide esitamise õigusest katab Apple'i aastane rahvusvaheline garantii kõiksugused defektid, mis on tootel esinenud (v.a füüsilise vigastuse korral).

Euroopa Liidu poolt kohustuslikuks tehtud pretensioonide esitamise ajal tuleb tarbijal enda kulu ning kirjadega tõestada, et seadmel oli defekt olemas juba selle kättesaamisel, ja see ei kata jooksvalt tekkivaid vigu ning defekte.