Airbus: 20 aasta jooksul vajatakse enam kui 28 000 uut lennukit
Euroopa lennukitootja Airbus näeb maailmaturu kasvava nõudluse ja lennureiside suure kasvu tõttu vajadust järgmise 20 aasta jooksul enam kui 28 000 uuele lennukile, millest hetkel käibelolevatest reisilennukitest vahetatakse välja uute ja kütusetõhusamate õhusõidukite vastu rohkem kui 10 000 lennukit.
Airbusi värskeim ülemaailmne prognoos kinnitab, et uute õhusõidukite tootmine liigub kindlas tõusujoones. Aastatel 2012-2031 vajatakse umbes 28 200 uut vähemalt sajakohalist reisi- ja kaubalennukit, mille koguväärtuseks on ligikaudu 4 triljonit USA dollarit.
Reisijatevedu kasvab järgmise 20 aasta vältel keskmiselt 4,7% aastas ning aastaks 2031 on reisilennukite arv kogu maailmas kasvanud 110%. Enam kui pool lennuliikluse kasvust selle perioodi jooksul läheb kiire majandusarenguga piirkondade arvele. Jõulist kasvu soodustavad ka kiirenev linnastumine ja keskklassi kuuluvate inimeste arvu jõudmine viie miljoni piirimaile. Aastaks 2031 on hiigellinnasid praegusest kaks korda rohkem ehk tervelt 92 ning enam kui 90% maailma lennuliiklusest käib just nende sõlmpunktide vahel või kaudu.
„Lisaks rahvusvahelise lennuliikluse kasvule on aastaks 2031 neli suurima mahuga lennuliiklusvoogu maailmas sisemaised, s.t USA, Hiina Rahvavabariik, Lääne-Euroopa riigid ja India, ning need hõlmavad kolmandiku kogu maailma lennuliiklusest,” ütles Airbusi klienditeeninduse osakonna tegevdirektor John Leahy. „Järgmise 20 aasta jooksul ületab Hiina sisemaiste reisilendude maht USA oma, tõustes meie prognoosi kohaselt kõige suuremaks lennuliiklusvooks.”
35% kõigist uutest lennukitest toodetakse Aasia ja Vaikse ookeani piirkonna jaoks ja 21% nii Euroopa kui ka Põhja-Ameerika jaoks. Väärtuse poolest on suurim turg Hiina, millele järgnevad USA, Araabia Ühendemiraadid ja India.
Aastaks 2031 toodetakse enam kui 1700 ülisuurt lennukit (vähemalt 400 istekohaga), nagu näiteks mudel A380, mille koguväärtus ulatub 600 miljardi USA dollarini. Neist enam kui 1330 lennukit on mõeldud reisijateveoks. Kõige suurem nõudlus hiigellennukite järele on Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnas (46%), millele järgnevad Lähis-Ida (23%) ja Euroopa (19%).
Ajendatuna nõudlusest kahe vahekäiguga lennukite järele, millel istekohti 250-400, nagu näiteks mudelid A330 ja A350 XWB, toodetakse ligikaudu 6970 sellist reisi- ja kaubalennukit Kõige suurem nõudlus seda tüüpi lennukite järele on Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnas (46%), Euroopas (17%) ja Põhja-Ameerikas (13%).
Ühe vahekäiguga lennukeid toodetakse järgmise 20 aasta vältel enam kui 19 500, mille koguväärtus on üle 1,6 triljoni USA dollari, see moodustab 43% reisijateveoks toodetud lennukite väärtusest ja 71% kõigi toodetud lennukite väärtusest. Kolmandik neist toodetakse Aasia ja Vaikse ookeani piirkonna jaoks, millele järgnevad Põhja-Ameerika (25%) ja Euroopa (22%). Umbes 30% sellist tüüpi lennukite tarnest läheb odavlennufirmadele.