Wolfram Alpha õpetab iseenda kohta Facebookist andmeid kaevandama
Wolfram Alpha loojad nimetavad seda arvutuslikuks teadmistemootoriks (ingl computational knowledge engine), vahendab Slashdot.
Erinevalt otsimootoritest nagu Google või Bing, mis päringute peale hüperlinke esile toovad, pakub Wolfram Alpha objektiivset informatsiooni.
Näiteks, kui kirjutate otsinguväljale inimese nime, saate vastuseks tema sünni- ja surmadaatumi, ajalise sündmusjärjestuse ning graafiku Wikipedia-lehekülje külastustiheduse kohta.
Tulemus erineb kõvasti tava-otsimootorite vastustest, mis võivad sama märksõna peale ujutada kasutaja üle viidetega fotodele, videotele, blogilehtedele ja uudisnuppudele.
Nende jaoks, kes arvupõhiseid teadmisi taga ajavad, on Wolfram Alpha aga osutunud vägagi kasulikuks töövahendiks. Sisestades sellesse matemaatikaülesandeid või valemeid (nt "plot table (2^k mod 12) for k = 1 to 100"), saate vastuseks õiged lahendused.
Wolfram Alpha platvorm on alates käivitamisest 2009. aastal järjepidevalt arenenud. Selle värskeimaks uudislahenduseks on Facebooki-andmekaevandus: kirjutage otsinguväljale "Facebook report", klõpsake järgnevate volituste lubamiseks Allow ning otsimootor väljastab mitmeid aastaid hõlmava personaalse andmestiku - mitmel viisil viilutatud, visualiseeritud ja analüüsitud kujul.
Näitlikustatud andmete hulgas on näiteks Facebooki-postituste nädalajaotus, postituste tüüpide (fotod, lingid, staatuseuuendused) jaotumine, teatud sõnade sagedus postitustes, sõprade kodulinnad ja perekonnaseisud ning kõige sagedamini esinevate sõprade nimed.
Andmete koguhulk sõltub sellest, kui kaua olete Facebooki kasutanud; need, kelle suhe tolle suhtlusvõrguga on pealiskaudsem, palju kaevandamisväärseid andmeid niiviisi ei leia.
Viimase paari aasta jooksul on Facebookil õnnestunud koondada rabavalt suur hulk infot sadade miljonite inimeste kohta. Suhtlusvõrgustik on taoliste andmete olemuslikku väärtust ära kasutanud enda reklaamimiseks ideaalse äriplatvormina.
Seda, kas taolisel ärimudelil õnnestub tegelikult Facebooki aktsiate hääbuvat väärtust upitada, peab näitama tulevik. Seni aga pakuvad eksperimendid nagu Wolfram Alpha aruandeteenus huvitavaid pilguheite andmetele, mida Facebook rahaks teha üritab.