Opel ADAM: Suured investeeringud väikese auto jaoks
Tüüringi liidumaal Johann Sebastian Bachi sünnipaiga Eisenachi krooniks on Wartburgi loss. Regioonil on rikas kultuur ja kaunis loodus. Kuid Eisenach on kuulus ka millegi hoopis muu poolest: kohaliku autotööstuse traditsiooni üle on põhjust uhkust tunda. Autotehas asetseb idüllilises jõe järgi nime saanud Hörseli orus, kuhu on nüüd kogunenud tootmiseksperdid, kes valmistuvad Opel ADAMi tootmise käivitamiseks.
Olgu tegemist kas värvide, viimistlusetasemete, või sisekujunduse detailidega - kunagi varem ei ole selle segmendi auto saanud kiidelda nii laia kohandusvõimaluste valikuga. Kliendi jaoks on see suur eelis, kuid tootmiseksperdi jaoks suur väljakutse. Eisenachi töötajad on valmis seda väljakutset vastu võtma. "Selle autoga saame inimestele näidata, milleks me tõeliselt võimelised oleme. Järgmisel aastal, kui auto vahendusfirmadesse jõuab, saame kliente oma trendika linnaauto kohandusvõimalustega rabada," ütleb Stefan Fesser, tehase direktor.
Fesser ja tema tugev 1600-pealine personal on töötanud detailse käivitamise kava kallal üle aasta. Ja ta on teinud seda sellal, kui väga edukas Corsa on endiselt konveieril. Tegelikult on tehasest väljunud juba miljonid sõidukid. Opel on investeerinud 190 miljonit eurot ADAMi asukoha ettevalmistamiseks, sh uute hoonete ehitamiseks ja ülimoodsate tootmisrajatise jaoks.
Opel ADAM – panustatud Saksamaale
See on väga ebatavaline, et selle segmendi automudelit Saksamaal toodetakse. Opel on ainuke autotootja, mis on sellise otsuse vastu võtnud, ja seda just tehase kinnitust leidnud kogemuste tõttu. "ADAMi puhul on tegemist keeruliste tootmis- ja logistiliste probleemidega, mille oleme valmis rõõmuga enda kanda võtma. Tahame rõhutada fakti, et sellist autot on võimalik Saksamaal toota,” ütleb Stefan Fesser.
Tänu Eisenachi tehase paindlikkusele saavad kliendid nautida peaaegu piiramatuid viimistlusvalikuid. Kliendid saavad valida paljude välisviimistluste ning kolme erineva katusevärvi vahel. Lisaks sellele saab valida mitmesuguste salongivärvide, interjööride ja erinevate "staaride" vahel - sealhulgas LED tuledest "tähevalgusega" katuseviimistlus.
Mark Adams, Opeli asepresident, disainiosakond, selgitab: “Ühtegi teist selle segmendi autot ei saa isikupärastada nii palju kui Opel ADAMi, sest pakume praktiliselt piiramatuid välis- /sisevärvide, -kanga, salongi ja komplekti kombineerimise võimalusi. On ebatõenäoline, et meie kliendid näevad kunagi mõnda autot, mis näeb välja täpselt nagu nende oma.”
Täiesti uus meelelahutusliku teabe süsteem – integreeritud Android ja Apple iOS
Lisaks sellele pakub ADAM eliittehnoloogiaid, mida kasutatakse tavaliselt ainult eliitsegmentides, sealhulgas uhiuus meelelahutusliku teabe pardasüsteem, mis võimaldab integreerida (Androidi ja Apple iOS) nutitelefone, sealhulgas Interneti-põhiseid rakendusi.
Tootmisrajatiste viimased viimistlused
Tootmiseksperdid kasutavad sel nädalal hakanud ametlike puhkepäevade tõttu tekkinud tootmispausi ADAMi uutmisprotsessi viimaste viimistlustööde läbi viimiseks. ADAMit ehitatakse Corsaga samal liinil. Samal liinil erinevate sõidukite tootmine nõuab suurt keskendumist. Esimesi, must-valge malelauamustriga märgistatud prototüüpe on viimasel ajal Eisenachis juba sõitmas nähtud ning nad on saanud suure tähelepanu osaliseks.
Uus tootmishoone, uus värvirobot ja keevitusrajatised
Laiendatud tehase keskmeks on uus tootmishoone E100. Autokere ja veermiku komponente keevitatakse ja monteeritakse 22 000 ruutmeetrisel alal. Paika on saanud täiesti uued keevitusrajatised.
Uuel tootmistehasel on otseühendus raudteeliiniga, mis võimaldab osade tellimist. Lisaks sellele on seal veoautode jaoks seitse tagumist ning üks külgdokkimisjaam. Uus montaažikeskus on ühendatud nii kere ehituse paiga kui ka lõpliku konveieriliiniga. See tagab, et osad jõuavad liinil montaažijaama.
ADAMi jaoks tuli valmis seada ka värvimistööde koda. Liin on nüüd varustatud ülimoodsa robottehnoloogiaga, mis tagab parima võimaliku ja tõhusa värvikatte kõigi erinevate keremudelite jaoks.
Uut Opel ADAMi saab tellida pärast ametlikku esmaesitlust Pariisi autonäitusel (29. september – 14. oktoober 2012). Esimesed autod jõuavad müügisaalidesse 2013. aasta jaanuaris.