Britid vs sakslased: Netiuudiste himu ja truudus ajalehtedele
Oxfordi ülikoolis algatatud mastaapse uuringu eesmärgiks on välja selgitada, kuidas digitaalne revolutsioon on uudiste tarbimist erinevates riikides mõjutanud. Uuringu esimesed tulemused näitavad, et inimesed Suurbritannias ja USA-s on loobumas televiisori vaatamisest ning loevad uudiseid eelkõige arvutite, mobiiltelefonide ja tahvelarvutite ekraanidelt.
Enamus Saksamaa kodanikke eelistavad aga siiani end uudistega kursis hoida traditsioonilisel viisil, lugedes paberist ajalehte, vahendab ERR Teadus.
Uuringu käigus analüüsiti tarbijate harjumusi Suurbritannias, USA-s, Prantsusmaal, Saksamaal ja Taanis. Aruandes leitakse, et enam kui veerand (28%) küsitletutest USA-s ja Suurbritannias kasutab iga nädal uudiste lugemiseks mobiiltelefoni.
Britid jagavad loetud uudiseid agaralt ka sotsiaalvõrgustike kaudu: iga viies inimene Suurbritannias jagab uudiseid iga nädal sotsiaalvõrgustike või e-kirja teel. Kuid valminud raport viitab, et hoolimata aktiivsest uudisteportaalide külastamisest oldakse Suurbritannias võrreldes teiste uuritud riikidega kõige enam vastu tasulistele uudistele.
Kõige enam väljendasid tasuliste uudiste üle muret mobiiltelefonist uudiste lugejad ja kõige altimad uudiste eest maksjad olid suurema sissetulekuga tahvelarvutite kasutajad.
Kokkuvõttes tunnistas Suurbritannias läbiviidud küsitluse käigus 4% küsitletuist, et on maksnud internetis loetud uudiste eest. Kõige rohkem tasulisi uudiseid lugesid veebist taanlased, seal oli uudiste eest maksnud 12% tarbijaist.