Tegelikult oleks sangari kiirus maandumisel tõenäoliselt juba nii suur, et koomiksitegelane ilmselt hukkuks, vahendab The Daily Telegraph.

Taolisele, koomiksi-, videomängu ja filmifännide jaoks oletatavasti kainestavale järeldusele jõudsid Leicesteri ülikooli füüsikatudengid.

Uurijaid huvitas, kas Batmani erilise jäiga keebi 4,5meetrisest tiivalaiusest, mis on umbes poole väiksem enamiku deltaplaanide omast, piisaks sangari õhushoidmiseks Gotham City katuste kohal.

Töörühm avastas, et kui Batman hüppaks alla 150 meetri kõrguse hoone katuselt, võiks ta keebi toel hõljuda umbes 350 meetri kaugusele.

Küll aga kasvaks supersangari kiirus seejuures kõigepealt 110 kilomeetrini tunnis ja kahaneks tänavapinnale lähenedes stabiilsele 80 kilomeetrile tunnis — mis on igatahes liiga suur, et maandumisest vigastusteta pääseda.

Neljast tudengist koosnev uurimisrühm järeldas, et DC Comicsi superkangelane, kes naaseb kinolinale 19. juulil filmis "The Dark Knight Rises" ("Pimeduse rüütli taastulek", Eestis 27. juulist) peaks ohutu maandumise huvides kasutama langevarju.

Uurimus pealkirjaga "Langeva Batmani trajektoor" (ingl Trajectory of a Falling Batman) ilmus Leicesteri ülikooli väljaandes Journal of Special Physics Topics.

Lendu matemaatiliselt matkivas töös kirjutasid autorid: "Batmani laskumine on isegi tõstekoefitsiendi kõrge oletatava väärtuse juures väga kiire.

Olukorras, kus planeerimine algab suhteliselt kõrge, 150meetrise hoone katuselt, saab Batman hõljuda umbes 350 meetri kaugusele, mis on mõistlik vahemaa; manöövri problemaatilisus peitub maapinnale jõudmise hetkeks saavutatud liikumiskiiruses.

Kiirus kasvab kiiresti maksimumini veidi rohkem kui 110kilomeetrisel tunnikiirusel ning aeglustub siis konstantseks kiiruseks 80 km/h.

Selliste kiiruste juures tekitaks kokkupõrge ränki vigastusi, kui mitte surma (võrrelge samal kiirusel liikuvalt autolt saadavaid potentsiaalseid vigastusi).

"Nahkhiirekeebi" kasutamine deltaplaani aseainena ei ole kindlasti ohutu liikumisviis, kui sellega ei kaasne meetodit kiireks pidurdamiseks, näiteks langevarju rakendamist."

Üks töörühma liikmetest, 22aastane David Marshall kommenteeris: "Kui Batman soovib ellu jääda, läheb tal kahtlemata vaja suuremat keepi.

Või kui ta otsustab oma stiilile truuks jääda, peaks ta õhus püsimiseks kasutusele võtma mõne aktiivse tõukejõu allika, näiteks reaktiivmootorid."

Foto: AP

Jälgi Forte uudiseid ka Twitteris!

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid