Nipid, kuidas Apple'i salongid meelitavad inimesi ostma
![Foto: REUTERS](https://images.delfi.ee/media-api-image-cropper/v1/502c41d0-b8f8-11eb-a43e-c39d2a6aaf33.jpg?noup&w=1200&h=711)
Nagu öeldud, ilmus artikkel algselt Forbesis.
Selle koostas ettevõtet mitmest aspektist põhjalikult uurinud Carmine Gallo, kes on avaldanud mitu raamatut Apple'ist ja Steve Jobsist.
Väike kokkuvõte:
* Väljapandud sülearvutite ekraanid on alumise osa (klaviatuur ja arvuti sisu) suhtes kindla nurga all. Töötajad panevad selle paika nutirakendusega Simply Angle.
* Ekraanipaigutuse põhieesmärk on julgustada külastajaid seadet puudutama ja ise ekraanile sobivaimat vaatamisnurka valima.
* Samal põhjusel on väljapandud arvutites ja iPadides juba netiühendus ja mitmesugust tarkvara, et inimesed saaksid proovida. Nad võivad seda teha, kaua tahavad.
* Võimalus oma käega proovida – Õunamaja keeles multisensoorne kogemus – tekitab omamise tunde ja on iga Apple'i salongi külastamiskogemuse keskne osa.
* Apple'i müügipaiku ei loodud eeldusel, et inimesed tahavad lihtsalt midagi osta. Lahkelt pakutav võimalus ise kõike proovida ja esimesest sekundist promotav omanikutunne kasvatavad hoopis lojaalsust brändile!
* Apple'i müügipaikade strateegia on paigas juba 2001. aastast, kui esimene pood avati. Te võite igat seadet poes lihtsalt kohe kasutama hakata - netti minna või mängida, iPadil raamatuid lugeda, iPod Touchil rakendusi avastada, iPodil muusikat kuulata jne. Omanikutunne kultiveerimine on tähtsam kui ruttu midagi müüa ja uusi ostjaid ootama jääda.
***
Lõpetuseks täpsustus: Forte ei pane Apple'ile pahaks, et nende poodides võib kohata mitmesuguseid nippe inimeste ostmameelitamiseks. Sama teevad võimalusel paljud müüjad/müügikohad üle maailma, ja juba pikka aega. Lihtsalt tundus, et see on huvitav materjal, mida teiega jagada.
Jälgi Forte uudiseid ka Twitteris!