Holland võttis vastu andmeside neutraalsuse seaduse
Seetõttu on esinenud juhtumeid, milles sideteenuse pakkuja on sattunud kiusatusse küsida teatud neile kahjumit põhjustavate rakenduste kasutamise eest kliendilt natukene suuremat tasu. Üheks selliseks sideteenuse nivelleerijaks oli Hollandi suurim telekomi operaator KPN. Märgates, kui valulikult kliendid taolisesse valikulisesse sideteenuse maksustamisesse suhtusid, võttis ettevõte kavatsetu kiiresti tagasi. Paraku olid nad jõudnud mõne inimese juba pöördumatult kurjaks ajada. Kuna taoline olukord pakub suurepärase võimaluse korjata poliitilist profiiti, hargnes lugu lõpuks seadusandliku algatuseni, mis kulmineerus äsja meie planeedi järjekorras teise riigi kuulutamisega andmeside neutraalseks. Esimeseks riigiks sellel rajal on Tšiili, kommenteeris Kristjan Port saates Portaal.
Hollandi andmeside neutraalsust käsitlev seadus nõuab sideteenuse pakkujatelt kõikide teenuste võrdset kohtlemist. See tähendab, et Skype kõne jaoks edasi lükatavate bittide eest ei tohi küsida rohkem kui ülejäänud andmesides voolavate bittide eest. Samuti ei tohi teatud teenuste jaoks valikuliselt muuta andmeedastuse kiirust ega mahtu, kaasa arvatud teenuse blokeerimine. Viimase puhul on siiski erandiks kohtu määrusega sätestatud olukord, nagu hetkel Hollandis kehtiv keeld Piraatide Lahe veebilehekülje suhtes.
Sideteenuse neutraalsus on olnud aastaid internetis kuum teema, kuna puudutab samaaegselt ettevõtlusele võrdsete tingimuste loomist, aga ka demokraatiat üldisemalt. Suured ja motiveeritud jõud püüavad internetti oma poole kallutades rohkem teenida ja oma äranägemise järgi seda inforuumi tsenseerida. Hollandis toimuv on seetõttu olulise tähendusega ja palju märgilisem võrreldes Tšiilis tehtuga, seda tänu oluliselt suuremale rollile internetis ning tehnoloogia ja poliitika maastikul üldisemalt.
Internetiteenuse odavnemisest hoolimata tarbija kulutused võivad isegi suureneda
Samal ajal ei tohi unustada, et sideoperaatorite probleem pole kusagile kadunud ja nad vajavad endiselt ideid, kuidas hoida kliendi taskust voolav rahanire vähemalt konstantsena. Kõige lihtsamaks viisiks on teenuse hindade tõstmine. Seda tehakse varjatult uute teenusepakettide turule toomise kaudu. Uued, tehniliselt võimekamana tutvustatud paketid annavad voli küsida näiliselt õiglaselt varasemast natukene suuremat teenustasu. Üldiselt on rahaliselt võrreldavana pakutavate teenuse komponentide nagu kõneteenuse, lühisõnumite ja nende mahtude kombinatsioone päris raske hinnata. Seetõttu, kuigi turunduslikult jääb mulje pidevalt odavnevast ja samal ajal paranevast teenusest, lahkub kliendi kontolt raha endises või isegi kasvavas mahus.
Huvitav on näha, millal hakatakse sideteenust müüma sarnaselt vorsti müümisele- nii, et kõik saavad ostetud kaubast üheselt aru. See tähendab, et kõik saaksid osta sama vorsti sõltumata kelle letil äri tehakse, aga vastavalt tasule on saadav jupp pikem või lühem. Kuigi tänast olukorda püütakse kirjeldada täpselt sama vorsti müümisena, on reaalsus palju kirjum ja raskesti mõistetav. Kardetavalt ajab seadustatud neutraalsuse nõue janused ettevõtjad üha peenema kavaldamise teele. Analoogia leiab päris vorsti maailmast, kus tõele au andes pole ju olukord sugugi parem, kui sulle pakutakse sama nimetuse all erineva hinnaga ja erineva koosseisuga lihalõhnalise täidisega toru. Keerulise olukorra napi järeldusena võiks pakkuda, et liha- ja telekomi liitude ühendamine poleks ilmselt hea mõte.
Jälgi Forte uudiseid ka Twitteris!