Top Geari PIKAVINNATEST: Ford S-Max - sportlik, sportlikum, veel ...
Aga miks peab üks mahtuniversaal üldse sportlik olema? Kas trollibussid on kõige sportlikum ühistransport? Või marsruuttaksod? Selline trots tekkiski esialgu hinge, kui asusime üle kontrollima, kas Fordi kerge face-lifti läbinud S-Max on siis endiselt kõige sportlikum mahtuniversaal. Nagu nimigi väidab? Sport-Maximum?
Kui suuremat sorti mahtuniversaalid on disaini poolest igavad kastid, siis S-Max Fordi uue kineetilise disaini esimese pääsukesena on päris vinge. Just see üleüldine madalus teeb masina vingeks. Ja pisidetailidena laiad rattakoopad, kus esimeste taga ka üllatust pakkuvad õhutusavad nagu lõpused. Selliseid elemente oleme ju seni tõesti ainult sportautodel kohanud.
Vedrustus on jäik, teises istmereas istuja konstateerib tühjas autos meie teedel põrutamist. Kurvilistel siledatel teedel on sellise seadega hea ja kindel sõita ja see väike bussike ei uju. Rool on kaetud küll nahaga, millel vist isegi mingi vahtkumm all. See nüüd küll kuidagi sportlik pole, liiga peenike. Ootamatus sulalumetormis maanteele tekkinud kõrgetes lägavallides tahab juhitavus ehmatavalt kergesti käest minna, aga heades oludes tundub hiljem auto üha parem ja kindlam – automaatkast käib lisaks +/- valikule veel ka S asendisse, kus käigud enam niipea ei vahetu. Möödasõidud on sportlikult krapsakad ja ka linnavahel ei tee kaheliitrine diisel S-rezhiimiga kosmilist kütusekulu. Tavarezhiimis maanteel püsikiirushoidjaga kruiisides on keskmine 5,9 l/100-le. 90-ne pealt 70-le laskudes ja siis re-nuppu vajutades toimub 20-nene sööst korraliku edasihüppega, nii et ka lahjem mootor on rahuldavalt sportlik ja tõepoolest muutub nädalaga juba väga omaseks.
Liitu TopGear Eestiga ka Facebookis, kus näed, kuidas ajakirja tehakse ja pääsed ligi materjalidele, mis ajakirja ei jõuagi!
Telli TopGear Eesti SIIT otsekorraldusega vaid 2,9 eurot number - aastaga saad koju 1600+ lehekülge eestikeelset Top Geari sisu!