Säästuprogramm: Ameeriklased panevad F-16 hävitajad biokütusega lendama
Väljaande Defense Aerospace teatel toimuvad praegu kõik katsetused veel maapinnal. Lennukite kütusepaakidesse valatakse lennukikütuse JP-8 ja ristõieliste sugukonda kuuluvast tuderist tehtud biokütuse segu.
Üksuse ülema kolonel Scott Reedi sõnul kavasevad õhujõud kärpida märkimisväärselt naftasaaduste kasutust ja minna üle biokütusele, kuid enne kui see aset leiab, peavad sõjaväelased veenduma selle kasutamise ohutuses. Millal leiab aset esimene biokütusega tangitud F-16 lend, pole veel teada.
Seekord kavatsetakse vigadest õppida, sest mõned aastadtagasi läks 180. grupp ilma katsetusteta kütuselt JP-4 üle JP-8-le, mis tõi endaga kaasa probleeme.
Praegused katsetused hävitajatega F-16 kannavad kahte eesmärki: tahetakse sertifitseerida lenukit lendudeks biokütusega või seguga tangituna ja teiseks, veenduda, et see üleminek ei vaja F-16 kütusesüsteemi märkimisväärset muutmist ja mootori täiustamist.
USA on käivitanud programmi naftasaaduste kasutamise vähendamiseks. Selle raames kavatsevad õhujõud vähendada tavalise lennukikütuse kasutamist aastaks 2016 kahe korra võrra ja suurendada biokütuse kastust. Sellega loodetakse vähem kahjustada keskkonda ja säästa kütusekulusid.
Ameeriklaste õhujõud tarbivad aastas keskmiselt kuni 2,5 miljardit gallonit (üle 9 miljardi liitri) lennukikütust. Eelmisel aastal kulus sellele ligi 8 miljardit dollarit. Biokütusele ülemineku sertifikaadi on juba saanud ründelennuk A-10 Thunderbolt II, hävitaja F/A-18 Super Hornet, mitmeotstarbeline kopter MH-60S Seahawk ja transpordilennuk C-17 Globemaster III. Märtsis 2011 algasid F-22 katsetused biokütusega.
Biokütuse tooraine valiku kaalumisel oli loomarasv, süsi ja tuder. Otsus tuderi kasuks tehti selle taime vähenõudlikkuse tõttu. Lisaks võib selle jääke, mis sisaldavad proteiini ja Omega-3 rasvhappeid, kasutada kariloomadele toidulisandina.
Jälgi Forte uudiseid ka Twitteris!