CES 2012: tarbeelektroonika lähituleviku viis peamist trendi
1. Ropult palju vidinaid
Nagu maailma suurimalt tehnoloogialaadalt eeldada võibki, esitleti CES-il tänavu kõikvõimalikke uusi tehnikaimesid: sisu silmapilkselt veebieetrisse paiskavast Sony videokaamerast Bloggie kuni Samsungi külmkapini, mis endas sisalduvate toiduainete põhjal retsepte välja pakub. Tähelepanu väärivad Inteli teade, et nende kiibid jõuavad viimaks mobiiltelefonidesse ning õhukesed ja kerged ultrabook-tahvlid peagi kõikjale, ja kõigi teleritootjate kihk teie elutuppa hääl- ja viipjuhtimisseadmestiku integreerida. Oivalised uued telerid Sonylt, LG-lt, Samsungilt ja Panasonicult näitavad, et teravama pildiga, kergemate ja õhemate televisiooniaparaatide innovatsiooni vallas on veel arenguruumi.
2. Apple dirigeerib mängu
Ehkki Apple CES-il ametlikult ei osale, võib peaaegu iga siin esitletavat toodet määratleda kas tolle kontserni toodetel rajanevate või neile vastanduvatena. Nii üritab iga hääljuhtimisega teler „ära panna” oletatavasti peatselt turule saabuvale Apple’i meediavastuvõtjale iTV, ning sadades messiboksides pakutakse müüa loendamatuid erilaadseid korpuseid iPadidele (ehkki konkreetselt Samsungidele mõeldud kesti jääb samuti üha rohkem silma). Apple’i lähenemine ei meeldi igaühele, ent kahtlemata on kõik valmis möönma ettevõtte ülekaalukat edemust nii tehnoloogia kui majandusnäitajate vallas.
3. Microsoft tuleb tagasi
Ultrabook-tüüpi süleraalid muudavad arvutid sama seksikaks kui digitahvlid, kusjuures mõned seadmed ühendavad suisa mõlema võimalusi. Üks asi, mida Microsoftil pole isegi pentsikult ülevoolavast plenaarkõnest hoolimata õnnestunud selgelt väljendada, on tõik, et kontsernil on mõlema tendentsi juures võtmeroll — nimelt hakkab kõigil neil seadmetel jooksma peatselt tarbijateni jõudev operatsioonisüsteem Windows 8, mis näeb välja märkimisväärselt muljetavaldav. Tegelikult paistab ainsaks takistuseks selle võidukäigule olevat tõsiasi, et vähemalt praeguse demonstratsiooni põhjal kujutab see ehk liiga järsku paradigmanihet arvutinduses. Tegemist on vägagi suuresti just mobiiltelefonidele ja digitahvlitele mõeldud operatsioonisüsteemiga; selle kujundamine Windowsi miljonite klientide jaoks kasutajasõbralikuks kujutab endast aga väljakutset, mis võib brändi kasvu pidurdada.
4. Android püsib endiselt troonil
Tänavune CES pole nagu mullune, mil Motorola esitles oma Androidi-põhist tahvelarvutit Xoom ja Google’i operatsioonisüsteem oli tunginud kõikjale. Ometi kohtab Androidi üsna palju — ja see levib üha laiemalt: teleritesse, Polaroidi uusimasse kaamerasse, autodesse ja mujale. Google’i juhtiv eesistuja Eric Schmidt kuulutas, et nende opsüsteemil on „miljardi ühiku plaan”. Tõenäoliselt oli see hinnang tagasihoidlik.
5. Tulevik on „ökosüsteem”
Sony, Samsung, Panasonic, LG, Google ja Apple teavad kõik, et lihtsalt vidinate müümisest enam ei piisa: nood ettevõtted, nagu paljud teisedki, soovivad, et te seoksite end pigem terve tarbekaupade konglomeraadiga, mis on ühendatud ainulaadsesse brändipõhisesse sidevõrgustikku. Nii „kõneleb” Samsungi kaamera ideaalis kõige paremini Samsungi teleriga, ning — teoreetiliselt — rakendavad mõlemad sarnast kasutajaliidest ning talletavad andmeid veebi, et need oleks pöördutavad ükskõik, kust.
Taoline visioon ei pruugi siiski realiseeruda: Apple on selle tööle saanud, kasutades suletud sidevõrku, ning tulemus kujutab endast nii tehnoloogilises kui majanduslikus mõttes tõelist kaasaegse maailma imet. Kõik teised tootjad arendavad aga „avatud standardeid”. Nii et kui saate, ütleme, Sony telerit koos Panasonicu kaameraga kasutades sama häid tulemusi, siis mis peaks takistama tehnoloogia jätkuvat, hinda alla löövat tarbekaubastumist? Tarbijate jaoks on see kahtlemata rõõmus uudis, ent tehnoloogiafirmade ja tulevaste CES-i messide jaoks võib tulevik mõnevõrra valuliseks kujuneda.
Jälgi Forte uudiseid ka Twitteris!