Audi lihvis neljad läikima: uuenenud A4, A4 allroad quattro ja Audi S4
Audi A4 on müügihitt - juba 39 aastat ja kaheksandat põlvkonda. Elegantne, sportlik ja emotsionaalne A4 on Audi tuntuim kaubamärk. Mudel, mida on müüdud kümme miljonit eksemplari. Audi A4 Sedaan, Avant, allroad quattro ja S4 on omandanud veelgi iseloomulikuma ja meeliköitvama välimuse.
Uus välimus rõhutab veelgi enam esiosa horisontaaljooni. Kumeram kapott, ahenevad iluvõre ülanurgad ning horisontaalribid ja Audi rõngad on kolmemõõtmeliselt esile tõstetud. Ka esituled on muutunud, olles saanud kergelt laines allserva ja uue sisemuse. LED- päevasõidutuled moodustavad kitsa ja optiliselt ühtse riba. Tagatuled sarnanevad
kujult esituledega, kasutades koos Xenon plus-tuledega ühtseid LED-tulede ribasid.
Muudatused puudutavad ka interjööri. Valikus on uued kroom ja kõrgläike ehisdetailidega roolirattad. Nahkkattega sportrool on „lõigatud alaosaga“. Suunatulehoovad ja süütevõti on muudetud. Näidikute kõrgläikega kaunistused ja peenike kroomserv lisavad sisemusele elegantsi.
Muudatused on lahendatud meisterlikult ja värvivalik on stiilne. Kõik sisevärvid peale musta on uuendatud. Ka polstrimaterjal on uus, „Valcona“-naha asemel kasutatakse nüüd „Fine Nappa“- nahka. Uus üheosaline armatuurlaud on viidud vastavusse salongi värviga. Välisvärve on valikus 15, millest 4 tooni on kasutusel esmakordselt.
S line sportpaketiga varustatud mudelite salongis domineerib must värv ja viimistlused on kõrgekvaliteetsete detailidega. Paketis on 18-tollised (lisavarustusena 19-tollised) veljed ja S line sportvedrustus, mille puhul auto kere on viidud 30 mm madalamaks.
Uuenenud Audi A4 mootorid seavad uusi standardeid. Kütusekulu on keskmiselt 11 % väiksem, kuid mootorite võimsus ja pöördemoment on kasvanud. Valikus on kuus TDI- ja neli bensiinimootorit, mis annavad kokku 23 võimalikku mootori ja jõuülekande kombinatsiooni. Kõigi mootorite puhul on tegemist ülelaadimisega ja otsesissepritsega;
start/stop- ning rekupereerimissüsteem on kõigi mudelite puhul standardvarustuses.
Mudelipere kõige säästlikum mootor on 100 kW (136 hj) Audi A4 2.0 TDI. Sedaankerega mudeli puhul on keskmine kütusekulu ainult 4,2 l/100 km ja CO2 pääst vaid 112 g/km. Uus 120 kW (163 hj) A4 2.0 TDI on samuti väga tõhus, tulles toime 4,4 liitri diiselkütusega 100 km kohta, mille puhul CO2 pääst on 115 g/km.
Lisaks on valikus kolm neljasilindrilist 88 kW (120 hj), 105 kW (143 hj) ja 130 kW (177 hj) võimsusega diiselmootorit. Peale 88kW (120hj) versiooni on need mootorid kõik saadaval ka allroad quattro´le.
Vaata videost, milline on Audi värskeim Eestisse jõudnud mudel, uhiuus linnamaastur Q3!
Seeria lõpetavad V6 TDI-mootorid. 150 kW (204 hj) 3.0 TDI (välja arvatud allroad quattro) on omas klassis kõige efektiivsem kuuesilindriline mootor kogu maailmas. A4 sedaani puhul tarbib ta keskmiselt vaid 4,9 liitrit kütust 100 km kohta. Teise variandi, 3.0 TDI võimsus on 180 kW (245 hj).
Tehnika viimane sõna on esindatud ka bensiinimootorite vallas. TFSI pere uusim liige on uus 1.8TFSI mootor. 125 kW (170 hj) ja 320 Nm tagavad sportliku dünaamika. Samas on keskmine kütusekulu vaid 5,6 l 100 km kohta. Tegemist on 19 % väiksema kuluga võrreldes eelkäijaga. Bensiinimootorite valikus on veel 1.8TFSI 88 kW (120 hj), 2.0TFSI 155 kW (211 hj) ja 3.0TFSI 200 kW (272 hj).
Audi S4´l on seeria võimsaim mootor - 245 kW (333 hj) ja 440 Nm pöördemomendiga 3.0 TFSI. Keskmine kütusekulu on muljetavaldava jõudluse juures (S4 kiirendab nullist sajani 5,0 sekundiga ja saavutab elektrooniliselt piiratud maksimumikiiruse 250 km/h) vaid 8,0 l/100 km.
Uuenenud Audi A4 mudelipere puhul on kasutusel hulgaliselt sõitu veelgi mugavamaks muutvaid kõrgtehnoloogilisi abisüsteeme. Kõigi versioonide standardvarustuses on uus juhiinfosüsteem, mis avastab kõrvalekaldeid tavalisest sõidustiilist ning annab rooli liikumise ja muude parameetrite järgi soovitusi.
Adaptiivne püsikiirusehoidja hoiab kiiruse vahemiku 0 ja 200 km/h puhul eessõitva autoga turvalist pikivahet. Tagant otsasõidu ohu korral alla 30 km/h kiiruse puhul rakenduvad pidurid täisvõimsusega. Audi aktiivne sõiduraja hoidmise süsteem (Audi lane assist) aitab
juhil oma rajal püsida. Kaamera jälgib teekattemärgistust ja korrigeerib vajadusel veidi rooli. Audi külgjälgimissüsteem (Audi side assist)jälgib liiklust auto taga radari abil, avastades näiteks pimedasse tsooni jääva sõiduki.
MMI navigatsioonisüsteemi Plus on täiendatud Bluetooth-autotelefoniga. Audi connectühenduse kaudu võimaldab süsteem eriteenuseid nagu hääljuhtimise abil vaatamisväärsuste otsimist Google’ist ja Google Earth’i piltides Google Street View abil navigeerimist. Audi online-liiklusinfo annab juhile uusimat infot liiklusummikute kohta valitud marsruudil.
Uuenenud Audi A4 mudelipere jõub turule 2012. aasta alguses.
Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!