Maailma suurim lennukikandja võinuks sündida jääst ja saepurust!
Pyke oli mures, et brittidel ei jätku maailmasõja-alase tegevuse tõttu piisavalt terast. Ta leiutaski seetõttu uue aine pykrete (pükreet?), mis koosnes 86% ulatuses jääst ja 14% saepurust, vahendab DVICE.
Jääl on muidugi kalduvus sulada, aga leidurit see ei häirinud. Ta leidis, et suur lennukikandja sulab aeglaselt, on vastupidav ja seda saab otse vees seistes parandada.
Tema pakkumine liitlasvägede Suubritannia harule jõudis selleni, et aluse näitajad said juba paika.
HMS Habakkuk pidi olema 2000 jalga (609,6 meetrit) pikk, 300 (91,44 meetrit) lai ja 200 (60,96 meetrit) kõrge. See pidi valmima neljakümne jalastest pükreediplokkidest ja kaaluma üle kahe miljoni tonni.
Laev pidi suutma kanda kuni kakssada sõjalennukit või sada pommitajat ning 3700pealist meeskonda.
Tänane rekordimees selles vallas on muide ameeriklaste Nimitz-klassi superkandja: 1092 jalga (332,84 meetrit) pikk, 252 (76,81 meetrit) lai ja 100 000 tonni kaaluv. Sellised kannavad tavaliselt umbes 90 lennukit ja 3000 meremeest.
HMS Habbakuki realiseerumise tipuks jäi muide 60 jalane (18,29 meetrine) prototüüp.
Jälgi Forte uudiseid ka Twitteris!