Renault elektriline futukaubik Frendzy sobib nii töö- kui pereautoks
Samuti vastab see nii erinevate ärikasutajate kui ka perekondade nõudmistele. Tööstusdisaini direktor Laurens van den Ackeri sõnul on Frendzy neljas sõiduk, mis iseloomustab Renault’ uut disainistrateegiat, seeria, mis sai alguse DeZir’iga. Frendzy paigutub omakorda kergete tarbesõidukite kategooriasse, mis on Renault’ üks võtmevaldkondadest.
Frendzy - mitmekülgne sõber
Praegusel ajal on inimeste töö- ja eraelu nii põimunud, et autojuhid pendeldavad aina rohkem nende kahe maailma vahel. Seetõttu ongi Renault’ uusimas kontseptautos korraga kaks sõidukit. Frendzy roll on olla partner ja need elustiilid omavahel siduda.
“Frendzy on oma mitmekülgsuses lausa asendamatu. See on säästlik ja kaasaegne töövahend, ideaalne spordi harrastamiseks ning mugav kasutada kogu perele,” kommenteeris ideeautode disaini valdkonna direktor Axel Breun.
Välimus
Kaassõitja poolel ei ole tavapärast klaasi ja keskpiilarit, vaid üks harjumuspärane uks ja külgmine liuguks, mis sisaldab 37-tollist laiekraani. Selline disain on soodus töökeskkonna tekkeks. Küljeakende vahel olevat keskpiilarit ei ole ka juhi poolel. Lisaks avanevad uksed keskelt, mis on sobilik just peredele.
Välisdisainer Deyan Denkovi sõnul oli asümmeetrilise keredisaini kontseptsioon kõige loogilisem tee väljendada sõiduki kaht erinevat rolli. „Kohe päris alguses soovisin kaugeneda traditsioonilisest tarbesõiduki formaadist ja näidata, et sellist tüüpi auto peaks olema ka emotsionaalsem, dünaamilisem ja atraktiivsem. Sain inspiratsiooni paljudest erinevatest kohtadest, sealhulgas ebatavalise kujuga õhusõidukilt, nagu Airbus Beluga ning Antonov 224,” lisas Denkov.
Tööpäevadel rahuldab Frendzy ärikasutajate nõudmised, kus suur ekraan kuvab kasulikke sõnumeid ja vajalikku informatsiooni, sõltumata sellest, kas sõiduk on liikvel või pargitud. Nädalavahetuse saabudes muutub auto peresõidukiks, kus on mugavad istmed nii ees kui ka taga. Sõltuvalt hetketujust saavad lapsed vaadata filmi või mängida puutetundlikul ekraanil mänge, mis libiseb välja esiistme tagaküljelt.
Juht saab sõiduki kohandada täpselt oma vajaduste tarvis. „Töö“ režiimil on interjöörivalgustus roheline, „Pere“ režiimil mattub interjöör säravasse oranži tooni.
Renault on Euroopas kergete tarbeautode kategoorias turuliider olnud viimased 13 aastat. Z27 näitab taas, kui praktiline ja mitmekülgne saab üks auto olla. Neid omadusi on varem tõestanud ka Kangoo, Trafic ja Master.
Sisemus
Juhipoolne salong on disainitud lähtuvalt futuristlikust, kuid praktilisest maailmast. Armatuurlaualt kiirguv roheline valgus elustab sõiduki interjööri - tuled annavad märku „Töö“ režiimist ja on seotud värvigammaga, mida kuvatakse ka välisdisainis.
„Pere“ režiimis asendub interjööris roheline valgus oranžiga – peen viide eelmisele, perele suunatud kontseptautole R-Space. Sisustuses on suurt tähelepanu pööratud praktilisusele ja mugavusele, sisedisaini elementidest on domineerivad puit ja nahk.
Sisekujunduse, materjalide ja värvivalikute eest vastutava Antoine Génini sõnul keskendusid materjaliuuringud sellele, et ühendada töiselt vajalik kaasaegsus mõnusa mugavusega kogu pere jaoks. „Tänapäevane kombinatsioon puidust ja metallist väljendab Renault’ strateegilisi disainiväärtusi selle lihtsuses, meelelisuses ja soojuses.”
Kangast katus kohandub iseenesest suuremate objektide kujuga, magnetkinnitused võimaldavad transporditavad kindlalt põrandale kinnitada, modulaarne ladustamissüsteem on ärikasutajale praktiliseks boonuseks. Ühes tükis tagaiste on integreeritud põrandasse, esiistmeid on võimalik üles voltida, et rohkem ruumi teha. Tänu praktilisele ja modulaarsele interjöörile vastab Frendzy ideaalselt kaubanduses tegutsejate nõudmistele.
“Sõiduki interjöör väljendab korraga kaht identiteeti: ühest küljest pakub see vähemalt neljale inimesele suurt ruumikust kauba vedamiseks, teisest küljest on siin ohtralt ruumi ka meelelahutusele ning interaktiivsusele,” selgitas interjööri disainer Ana Zadnik.
Uuenduslik kontor ratastel
Auto kasutajasõbralik disain on Frendzy teinud tõeliselt interaktiivse ja praktilise töövahendi. BlackBerry® PlayBook™ tahvelarvuti, mis on hiljuti turule toodud Research In Motion’i (RIM) poolt, on ühendatud armatuurlauale ja võimaldab ratastel kontoril reaalsuseks saada. Seade on ühendatud otse keskkonsooli, mis muudab selle eriti kasutajasõbralikuks. Seitsmetollise puuteekraaniga BlackBerry PlayBook kaalub 425g ning selle mõõdud on 130x194x10. Tahvelarvuti pakub veebibrauserit Adobe® Flash®, HD multimeedia toetust ja on täiustatud turvameetmetega. BlackBerry PlayBook võimaldab kasutajal muuta auto mobiilseks kontoriks.
Iga ukseläve juures asuvad andurid peavad logi RFID (Radio Frequency Identification; raadiosagedustuvastus) kiibiga varustatud kaupade maha- ja pealelaadimise kohta, hõlmates sellist informatsiooni nagu sihtkoha aadress, kaal ja mõõdud. Tegemist on reaalajas inventuuriga transporditavate kaupade kohta. Vastavalt nendele andmetele saavad autokasutajad automaatselt kalkuleerida või ümber kalkuleerida oma marsruute.
Frendzy – elektriline tarbesõiduk
2010. aasta Pariisi autonäitusel tutvustatud DeZir oli elektriauto, nii on seda ka Frendzy. Frendzy ülekanne on sama nagu Kangoo Z.E.’l, kuid laadimiskoht, mis asub sõiduki esiotsas Renault’ logo all, on identne ZOE Preview’ga.
Elektriauto akustilistes küsimustes tehti tihedat koostööd instituudiga IRCAM (Institut de Recherche et Coordination Acoustique/Musique). Koostöö Renault’ ja IRCAM-i vahel algas DeZir’ loomisega. Frendzy puhul oli eesmärk luua heli, mis ilmestaks uut kontseptautot kui „kontorit ratastel“.
Frendzy kaksik-iseloomu arvestades töötasid Renault ja IRCAM pikalt sõiduki helide kallal. Programm haaras kõiki sisemisi ja välimisi helisid, et signatuurid kirjeldaksid võimalikult täpselt „Töö“ ja „Pere“ režiimi. Informatiivsete helide otsingul oli oluline, et need annaksid kõigile märku võimalikult selgel moel.
Jälgi Forte uudiseid ka Twitteris!