Ford Focus RS näol on tegemist Focus WRC tänavasõiduversiooniga.

Focus RS jõuallikaks on 215hobujõuline neljasilindriline kaheliitrine Duratec bensiinimootor. Surveaste on 8:1 standardmootori 10:1 asemel. Mootoril on Garrett'i esmakordselt bensiinimootorile valmistatud turbo koos eraldiseisva vedelikjahutusega õhu vahejahutiga. WRC mootorist on üle võetud ka kolbide õlijahutus. Jõu ülekandmise eest kannab hoolt AP Racingu "heavy duty" sportsidur ja viiekäiguline spetsiaalkäigukast koos Sparco käiguvahetussüsteemiga.

Focus RS saavutab 100kilomeetrise tunnikiiruse 6,7 sekundiga ning tema maksimumkiirus on 232 kilomeetrit tunnis. Keskmine kütusekulu tehase andmetel on 10,1 liitrit 100 kilomeetri kohta.

Sportliku sõiduelamuse eest hoolitsevad 18tollised O.Z. sportveljed koos spetsiaalselt Focus RS jaoks loodud 225/40R/18 Michelin Pilot Sport rehvidega. Esipidurid on Brembo 325 mm ventileeritavad kettad kumbki nelja pidurisilindriga ning taga 280 mm kettad kumbki kahe silindriga. Pidurdusmaa 100kilomeetriselt tunnikiiruselt on tehase andmetel 36 meetrit.

Lisaks võimsale mootorile ja veermikule on Focus RS salong sportlik. Sparco eritellimusel tehtud nahast sportistmed annavad ralliauto lähedase tunde.

Info Auto Fordi projektidirektori Toomas Putmakeri kinnitusel on esimesi Focus RS mudeleid oodata veebruaris. Tegemist on aga väga piiratud seeriaga ning ametlikku müüginimekirja Eestis autot oodata ei ole. Võimalikuks hinnaks arvas Putmaker olevat üle 500.000 krooni ning tõsise ostuhuvi korral saab auto tuua Eestisse eritellimusega.

Fordi teatel on Focus RS tootmisvõimsuseks Saksamaal Saarlouis'i tehases 30 autot päevas.

Aastatel 1969-1996 on müüdud ligi 107.000 RS märgiga Fordi. Esimese RS Fordi sai novembris 1969 maailmameister Graham Hillil.