Reedel ja laupäeval Haapsalus Kiltsi lennuväljal maha peetud drifti karikasarja kolmandal etapil sündis uus street-klassi rekord, milleks on 92 punkti ning selle autoriks on Ott Kokk. Maksimaalne võimalik punktide arv on 100. Sellega on tõstetud sõitude kvaliteet uuele tasandile ning sõitjatel tuleb nüüd senisest enam pingutada, et seda üle lüüa. Pro-klassi finaalsõidus Taavi Toomara ja Mika Kivi vahel näitas kohtunike sõnul Toomara ideaalset sõitu. Kuigi finaalsõitudes kohtunikud punkte ei anna, vaid hindavad sõite vigade arvu järgi, kinnitasid nad, et kui keegi soovib teada milline on ideaalne ehk saja punkti vääriline sõit, siis Toomara näitas seda finaalsõidus.

Street-klassis oli rajal mitmeid uusi võistlejaid, kes päris esimest korda võistlusrajal ning ka neid, kes alles sel aastal driftivõistlustega liitunud. Kõik uued võistlejad olid seadnud oma eesmärgiks sõita vähemalt üks kohtunike poolt hinnatav ring ilma spinni tegemata. Kogenenumad sõitjad selles klassis loomulikult soovisid poodiumi kõrgeimat kohta. Juba trennides oli näha kes suudab sõita stabiilsemalt ja kes peaks veel tublisti harjutama ning lootma suurele õnnele.

Parima tulemuse tegi Ott Kokk, kes liitus võistluskarusselliga sel aastal, ent varem pole tal õnnestunud poodiumi kõrgeimat kohta saavutada. Sel korral olid tema sõidud stabiilselt head ning üheks esikoha kandidaadiks peetud Kokk vastas talle pandud ootustele ja tõestas, et just tema on parim sõitja. Lisaks esikohale on tema nimel ka uus street-klassi rekord. Talle järgnes napilt alla jäänud Karl-Sander Lebbin, kes oli saavutatud koha üle küll õnnelik, ent siiski jäi hinge kripeldama see napp kaotus. Kolmandale kohale sõitis Urmo Täheste, kelle paremust pidi tunnistama Allan Lätt, kes jäi neljandale kohale.

Street-klassis võistles ka Kanal 2 uudisteankur Tanel Talve, kes pidi tunnistama, et tõepoolest on driftimine raskem, kui algul kõrvaltvaatajana tundus. Kuigi tal ei sõidud veel hästi ei õnnestunud, nautis ta kogu õppimisprotsessi ja võistluspäeva kogu hingega ning lubas ka järgmisel etapil osaleda.

Pro-klassis toimusid eliminaatorsõidud tandemitena, mil oli kaks autot korraga rajal – esimese auto eesmärk on sõita tagumiselt eest ära ning tagumine auto peab püsima esimesel võimalikult lähedal ning kopeerima tema sõidutrajektoori ja kurvi sisenemise nurka. Selles oli sel korral parim Taavi Toomara, kes ühtlasi kordas ka pro-klassi senist rekordit 92 punkti, mida siiani oli saavutanud ainult Henri Puhmas. Taavi alustas driftivõistlustel osalemisega eelmisel aastal ning igal etapil on ta saavutanud järjest parimaid kohti – mitte kordagi ei ole ta saanud mõnel etapil kehvema koha kui eelmisel.

Pro-klassi teisele kohale tuli Mika Kivi Soomest, kes võistles Eestis esmakordselt ning jäi oma võistlustulemusega rahule, kuigi ei saanud sel korral esikohta. Sellegipoolest andis ta oma konkurentidele tubli lahingu ning ootame teda võistlema ka edaspidi. Kolmanda koha saavutas Eduard Vahemets, kelle paremust pidi tunnistama neljanda koha saanud Gert Roosipõld. Eduard Vahemets on tuntud oma stabiilselt heade sõitudega, kel on üks suurimaid kogemustepagas driftimises. Roosipõld on tänavu rajal oma uue autoga, mis võimaldab tal võidelda parimate kohtade eest.

Võistlus tõi ühtlasi nii rõõmu kui kurbust. Rõõmu tõi see, et on lisandunud mitmeid uusi sõitjaid ja konkurents järjest tugevam. Publik rõõmustas tugevalt, kui näiteks Kristjan Salmre suutis sõita kvalifikatsioonist edasi eliminaatorisse ning rajalt väljasõit ei tekinud Kristjan Klemetsi Nissanile suuri kahjustusi ning tal õnnestus jätkata sõite. Kurb oli see, kui suurepäraste sõitjate võistlus ebaõnnestub kummalistel tehnilistel põhjustel. Näiteks sõgeda Henri Puhmase kuulsa Audi aju otsustas enne kvalifikatsioonisõite töö lõpetada. Puhmas on üks suur publiku lemmik ning väga hea driftija, kelle sõite hindavad kõrgelt ka kohtunikud. Õnneks on sõitjate seas olemas häid sõpru, kes tulevad appi. Street-klassis sõitev Karl-Sander Lebbin laenas Puhmasele oma autot, aga kuna ta polnud selle autoga kunagi sõitnud ning tulenevalt autode erinevusest ei õnnestunud tal kvalifikatsioonivoorust edasi saada.

Driftivõistlustel on konkurents väga tugev ning selgelt on näha, et just see sunnibki sõitjaid enda oskusi pidevalt arendama. Kindlasti teevad võistlejad enne järgmist etappi rohkelt trenni tandemitena, sest augusti alguses Rapla kardirajal toimuv neljas etapp on ühtlasi ka hooaja viimane, mis selguvad kes on selle aasta driftikuningas. Viimasel kahel aastal on parim olnud Eduard Vahemets, ent sel aastal pärast kolmandat etappi on esikohal Taavi Toomara. Teised pro-klassi võistlejad peavad olema temast paremad, et võita kogu hooaeg.

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!