Olid ajad, mil edaspidi liikumiseks tarvitasid ka maailma kiireimad sportautod vaid kolme-nelja käiku, mida samuti käsitsi lülitada tuli. Siis tuli viies ning lõpuks kuues käik. Tänased kahe siduriga automaatkastid, milletüübilist pruugib ju ka Porsche, suudavad aga vahetada käike inimesest hoopis kiiremini ning paremini ja inimene saab neid ka ise soovi korral roolil või rooli taga asetsevate labakestega vahetada. Küll aga jääb ära mõnus jalaga sidurdamine, mis adrenaliinimaia sohvri elamislikumalt ning vahetumalt sportauto külge seob.

Uus 911 on niisiis väljaande Car and Driver andmeil läbinisti 7-käiguline, olgu see siis manuaal- või automaatkast. Mida rohkem käike, seda rohkem saab ja tuleb neid vahetada ning seda madalamatel pööretel saab töötada võimas mootor siis, kui sõidetakse vaikselt ja rahulikult. Ning seepeale kulub ka vähem kütust, langeb keskmine kütusekulu ning terve autotootja pakutavate uudismudelite pargi keskmine saastenäitaja.

Aga ikkagi: kas 7 käsikäiku pole siiski liiast? Peab ikka äärmiselt suurte kiirustel sõitma, et tuleks tõesti mingil põhjusel hakata mõtlema, kas panna nüüd viienda järel sisse kuues või kohe seitsmes ning kas seistmendalt ei võiks kohe kolmandale minna jne. Üks on selge: mida rohkem, seda uhkem...

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!