Mänguarvustus: Space Pirates and Zombies oma täpset žanri määrata ei luba
S.P.A.Z. pajatab mängijale kergelt ulmeromaanile sarnaneva loo planeedi Maa orbiidil elutsevatest inimestest, kes ehitavad endale hiiglasliku kosmoselaeva, et otsida paremat elu ja rikkusi avakosmosest. Ühele korralikule ulmekale kombekohaselt leidub ka selles mängus ülihinnaline maavara, mida kõik jahivad. S.P.A.Z.-i puhul on selleks element nimega Rez, mis on universaalseks ehitusmaterjaliks kõigele vajalikule. Mängija rõõmuks saab öelda, et kuigi Rez on väga hinnaline, leidub seda elementi mängus pea kõikjal - nagu näiteks õhku lastud asteroididest või hävitatud kosmoselaevadest, kirjutab Spikefox.ee.
Alustades antakse mängija kasutusse parajalt nigelas olukorras pisikene kosmoselaev, mille laoruumid on nii väikesed, et kosmosest leitud rezitükid tuleb eraldi väiksemateks juppideks lasta, et neid saaks üldse üles korjata. Et galaktikas seiklemine aga igavaks ei muutuks, on mängijal võimalik endaga kaasa vedada ka väikest laevastikku. Nendele kaaslastele saab eraldi käsklusi anda, kuid seda ei pea tingimata tegema, sest kaaslased on varustatud täitsa asjaliku tehisintellektiga, mis võimaldab neil iseseisvalt läheduses olevat rezi kaevata, võidelda jne.
Mõnus plussina pakub mäng laialdast kosmoselaevade valikut ja suurt selektsiooni erisugust varustust, mida saab vastavalt oma soovile täiendada ning kombineerida. Valida saab näiteks rakettide, laserite, energiakilpide, generaatorite ja mootorite vahel. Olukordi, kus rezist puudust tuleks, mulle ette ei sattunud. Küll aga osutusid valed ehitusvalikud mängimise käigus kohati saatuslikuks. Nii et jätke meelde, enne tuleb mõelda ja siis osta ja siis mõelda uuesti enne kui lahingusse lähed.
Omaette tähtsal kohal on mängus põnevad avakosmoses toimuvad võitlused, mille kirjeldamiseks oleks vast sobivaimaks näiteks Star Control + Geometry Wars + EVE Online. Kogu kosmiline arveteklaarimine toimub pealtvaates ja sellest tingituna ka õnneks ühel tasandil. See aga ei tähenda, et kosmose suursugune võlu oleks kadunud. Taustal säravate lugematute tähtede, tuhapilvede ning ere laserite, rakettide ja laevamootorite pillerkaar loob tõeliselt kauni vaatepildi. Lisaks kiidaksin kohe eriti mängu ideaalselt sobivat taustamuusikat, mis loob sobiva atmosfääri ja kõrva paitavaid plahvatuste, laserite ning raadioside heliefekte.
Oma kosmoselaeva juhtimine ei ole raske, selleks tuleb kasutada hiirt ja klaviatuuri. Kui juba esimesed väikesed kosmoselaevad võivad kohati veidi uimased tunduda, siis suuremate laevade juhtimine on omaette elamus. Näiteks suure kosmilise sõjalaeva ümberpööramine on meeldejääv sündmus, mille elluviimise käigus jõuab nii taevatähti imetleda kui muid mõtteid mõlgutada, sest tegu on aegavõtva manöövriga. Laevade mõningane aeglus tundub peaaegu tõetruu ning sobib suurepäraselt kokku ülejäänud mängu elementidega, kus näiteks iga kosmoselaeva külgi kaitseb eraldi energiakilp, mille hävinedes pääsevad vastased juba laeva kesta lõhkuma. Kaval piloot aga teab, et sellises olukorras tuleb laeva manööverdada nii, et vastased oleks sunnitud oma laseriterahe mujale suunama (soovitavalt sinna, kus sinu laeva energiakilp on terve). Sama kehtib ka loomulikult vaenlaste kohta - oma tuli on soovitatav suunata ühte punkti, sest nii saab oma vastased tunduvalt kiiremini põrmustada. Ka manööverdamine, sinu laeva positsioon ja oma kaaslastega koostöö tegemine on olulisel kohal kosmilises sõjapidamises. Lisaks väärib eraldi esiletõstmist mängus kasutusel olev energia süsteem, kus tuleb jälgida oma kosmoselaeva generaatorit - teisisõnu saab liiga agara tulistamise tõttu laeva energia lihtsalt otsa, mis võib osutuda saatuslikuks keset raevukat tulevahetust vaenlastega.
Alustades mängu on võimalik valida oma galaktilise mänguplatsi suurus. Vaikimisi on see sätestatud 200 tähesüsteemi peale, mille läbimine peaks võtma keskmisel mänguril umbes 25 tundi. Kuigi galaktika suurus ei mõjuta otseselt mängu stsenaariumi kulgu, mõjutab see märgatavalt pikkust ja raskust. Oluliselt väiksema galaktika puhul on mäng kordades raskem.
Space Pirates and Zombies on kindlasti mäng, millesarnast pole pikka aega tehtud. See on kohati karistavalt raske ja strateegiate üle mõtlema panev teos, mida on samas lõbus mängida ja kus on ühendatud nii action- kui rollimängude testitud, töötavad ja ajatult head elemendid. Kui sulle meeldis Star Control või Geometry Wars, aga oleksid soovinud leida sealt midagi lihakamat, kõvasti lihakamat, siis see mäng on sulle. Eriti äge on aga see, et Space Pirates and Zombies pakub huvilistele arvestatavat taasmängitavuse väärtust. On mitmeid võimalusi ja põhjuseid, kuidas läbida mängu uuesti ning kogeda midagi täiesti teistsugust (suurem/väiksem galaktika, teised uurimistööde suunad, uued sõbrad või vaenlased jne). Kuigi mängu stsenaarium pole sügavuse poolest just võrreldav näiteks Mass Effectiga, omab see siiski mitmeid huvitavaid momente, kerget huumorit ja unikaalset kosmilist võlu ning mis kõige tähtsam: mõnusa mängitavuse puhul on tabatud täpselt naelapead.
Jälgi Forte uudiseid ka Twitteris!