Intervjuu Eesti populaarseima mängublogiga Mängumaania
Spikefox: Mängumaania esimeses sissekandes on mainitud, et algne kodumaise mängublogi loomise idee pärineb filmiblogijate ringkonnast. Kas blogil on ka täpsem autor?
Mängumaania: Blogi tegelik autor on Jesterheads Colony nimelise blogi haldaja Spellbound, oma panuse blogi arengusse on andnud ka blogija LiveForThis. Mängumaania idee sai alguse Spellboundi filmiblogi Max Payne 3 teemalisest sissekandest, kus blogijad (paranoiadisco, Cochrane, metsavana) pakkusid välja mängblogi idee, kuid ideeks see alguses jäigi. Spellbound haaras härjal sarvist ja olles just lõpetanud vaimustava Bioschocki, pani ta Mängumaania blogi püsti.
Spikefox: Kui taas seda kurikuulsat vanimat blogi sissekannet uskuda, siis loodi mängumaania, sest agaratel filmiblogijatel oli lihtsalt filmidest kirjutamise kõrvalt aega üle. Kas blogi loomise taga peitub ka mõni muu põhjus?
Mängumaania: Tundub, et vähemalt siis arvati, et blogimaastikul pole piisavalt mängublogisid. Uurimata järgi mängublogisid üldse on, lasime Mängumaania käiku. Hiljem selgus, et mängublogisid küll on, aga paljud neist pole aktiivsed. Põhjuseks oli vajadus tekitada rohkem mängudest kõnelevaid blogisid või siis lihtsalt et filmiblogijad küll mängivad, aga ei tahtnud nendest kirjutama hakata oma blogides ja kuna paljud ei mängi kogu aeg, siis polnud mõtet luua ka eraldi blogi, kus ilmuks üks postitus iga kahe kuu tagant. Kollektiivne blogi paistis palju ahvatlevam.
Spikefox: Mängublogis erinevate autorite lugude avaldamise idee on hea. Miks otsustasite sellise lähenemise kasuks?
Mängumaania: Kui kaasata mängudest kirjutamisse kaks uuema aja mängude asutajat, siis võib blogi sisuline pool muutuda ühekülgseks. Otsustasime kaasata erinevate konsoolide peal üles kasvanud või siis lihtsalt vanemaid mänge austavaid autoreid. Nii ei muutu blogi ainult graafika peale üles ehitatud mängude arvustuskeskuseks, vaid seal räägitakse erinevatest mängudest. Kindlasti on ka suurem võimalus erinevat publikut ligi meelitada kui esindatud on nii uute mängude austajate lemmikud kui ka retrofännide parimad palad.
Spikefox: Mitu erinevat mängurit üldse Mängumaanias tänapäeval oma lugusid avaldab?
Mängumaania: Kõige tihedamalt avaldavad oma lugusid 4 mängurit: ruut, EvilKatarn, Cochrane, Kiva. Mõnikord avaldavad veel Maekas, Ralf ja Soprano.
Spikefox: Kas leidub ka mõni eriline inimene või mängur, kes on Mängumaania arengus märkimisväärset rolli mänginud?
Mängumaania: Mängumaania hiljutises arengus mängib olulist rolli härra ruut, kes on meie kõige aktiivsem kirjutaja. Samuti on ta kaasa aidanud blogi kujundamisele ja levitamisele netikeskkonnas. Tänu temale oleme juurde saanud asjalikke kirjutajaid ja tuntust erinevate kanalite kaudu. Oma osa on mänginud ka Spellbound, LiveForThis ja vahest üks tuntumaid nimesid Soprano nüüd rohkem muusikast kirjutavast blogist nimega Filmidest ja muusikast.
Spikefox: Miks ruudust pole Mängumaanias persoonlugu avaldatud?
Mängumaania: Meil on oluline meeskonnatöö, mistõttu võib olla polegi temast avaldatud veel persoonlugu, aga kui see aeg tuleb, siis ma usun, et ta kirjutab endast ise
Spikefox: Mängumaania taga peitub mitu autorit, blogi tegutseb juba kolmandat aastat. Väga uhke! Kas leidub ka Mängumaania tulevikuga seotud plaane, millest tahaksid avalikult rääkida?
Mängumaania: Praegu oleme sidunud ennast Euronicsiga, kes annab meile iga kuu proovida mänge, millest kirjutame ka arvustused. Tegime taolise liidu seepärast, et tänu sellele on meil võimalus kirjutada aina uuematest mängudest, mis muidu pole meie jaoks nii kättesaadavad kui võiks eeldada. Samuti oleme mõelnud kolida eraldi veebipinnale ja teha midagi veebiajakirja sarnast, aga see on veel arengujärgus. Praegu on veel vara öelda.
Spikefox: Üks Mängumaania blogi regulaarsetest sissekannetest kannab kauni kõlaga nime "DEMOPEDE". Intrigeeriv... miks just demo + pede?
Mängumaania: Demopede rubriigi sünni eest vastutab ruut. Rubriigis räägime demodest, mida oleme proovinud ning selle põhjal anname soovitusi, et kas on mõtet täismängu poole vaadata või mitte. Nimi on rohkem naljaga pooleks pandud, väljendamaks ruudu suurt lembust demode vastu.
Spikefox: Kas ja kuidas oleks võimalik Mängumaania kaasautoriks hakata?
Mängumaania: Viimasel ajal otsime uusi kaasautoreid, uudistetoimetajaid ja videotalente. Teotahtelised kirjutajad on alati teretulnud. Mängumaania kaasautoriks saamisel pole vaja mingeid eeldusi, ei pea omama varasemast ajast mängublogi ega ei pea olema kindlate konsoolide austaja - oluline on huvi mängude vastu ja tahe jagada seda huvi ka teistega. On sul huvi siis kirjutada niisama uudiseid või arvustusi või lihtsalt nupukesi, videoarvustusi või muud säärast - kõik on teretulnud. Meie uksed on avatud. (Blogi päisesse oleme lisanud ka "Kontakti" nupukese, millele klikkides on meie meiliaadress täiesti leitav, kirjutage meile ja siis vaatame edasi.)
Spikefox: Kindlasti on Mängumaania lugejad rohkelt tagasisidet saatnud. Millest kõige rohkem kirjutatakse?
Mängumaania: Tagasisidet oleme enamjaolt erinevate foorumite kaudu saanud tõesti. Üldmulje on olnud enamjaolt positiivne, inimesed on kiitnud ettevõtlikust ja muud säärast. Eks muidugi on jagatud ka õpetlikke näpunäiteid ja öeldud, et mida parandada võiks, nagu näiteks lehe kasutajasõbralikumaks muutmine (mida üritame tulevikus kindlasti teha, kui õnnestub eraldi veebipinnale kolida). Tagasisidet on alati tore saada, isegi negatiivsema varjundiga, sest siis teame mida paremaks muuta. Siinkohal tänusõnad kõikidele, kes kunagi tagasisidet andnud!
Spikefox: Mitmed kodumaised mängusõbrad on püüdnud oma isiklikke mängublogisid pidada, kuid millegi pärast valitseb enamuses neist vaikus. Mida soovitaksid mängublogi pidajatele, et tagada blogi jätkusuutlikus ning rohkelt publikut?
Mängumaania: Mängudest kirjutamine ei tohiks olla liiga ametlik, vaid mänglev nagu mängud ise. Mitte, et mänge ei saaks tõsiselt võtta, aga üks on lugemine ja teine on mängimine, mis tähendab, et kui mängimisel on lõbu laialt, siis see lõbu võiks väljenduda ka kirjutistes. Teine asi on kaasata erinevate platvormidega kodus olevaid autoreid, aga kui mängid palju ja suudad ka kirjutada palju, siis pole probleemi. Kolmandaks on oluline ennast reklaamida. Kõige võtmeks on hea reklaam ja levitamine ja lugejate kursis hoidmine ning seda tehes ei tasu karta, et kaob blogi sisulise poole tähtsus. Kuna mänguhuvilisi on niivõrd palju, siis ei tee paha ka erinevatest konsoolimängudest kirjutamine. Seetõttu ongi meil palju erinevaid kirjutajad, kes on kodus väga erinevate platvormidega.
Spikefox: Kui arvestada keskmiselt kuus avaldatud lugude hulka, oli blogi madalaima aktiivususega aasta 2010. Kas lihtsalt ei olnud küllalt väärt materjali või on selle taga mõni muu põhjus?
Mängumaania: Materjali on alati, aga probleem oli ilmselt kirjutajates endas. 2010 oli paljude jaoks ju otsuste aeg ehk põhjusteks võib lugeda kooli lõpetamist, ülikooli astumist või mida iganes. Vähemalt osa meie kirjutajatest olid kindlasti sisseastumistega hõivatud ja eks oma osa nõudis ka kooli sisse elamine. Kui vaja siis jõuame kirjutada kõikvõimalikest mängudest. Selles suhtes ei tohiks probleeme olla ega tulla.
Spikefox: Kuidas suhtute mängutööstuse katsetesse piirata kasutatud mängude müüki?
Mängumaania: Ühest küljest on see muidugi arusaadav, et seda piirata üritatakse, kuna kasutatud mängude müügi pealt tegijad-väljaandjad mingit kasumit ei teeni. Muidugi eks ta vastakaid emotsioone tekitab, sest kasutatud mängude ostmine on kõvasti odavam ning mõne mängu puhul on lausa patt täisraha välja käia.
Spikefox: Ütleme, et Bomberman ulatab Mängumaaniale abistava käe ning nõustuks maamunalt pühkima ühe kohutavalt halva mängu. Millisele mängule ja laseksite piltlikult "pommi alla panna"?
Mängumaania: Tõsi, on ju olemas terve hunnik kohutavaid mänge, kuid me ei paneks vist mitte ühelegi "pommi alla," sest ka kehvadel mängudel on oma koht ajaloos ning kui poleks kehvasid mänge, siis kuidas me saaks aru millised head on?
Spikefox: Mis on Mängumaania sõnum Eesti mänguritele või mängutööstusele?
Mängumaania: Internet võiks kihada Eesti mängublogidest, portaalidest. Meil on palju mängufoorumeid, aga vähe netikeskkondi. Nii pööraks ka avalikkuse suuremat tähelepanu Eestis olevale mängumaastikule ja mängurlusele. Mängutöösturid võiksid rohkem kasutada mängureid ennast, et tutvustada uusi mänge. Ja ma ei mõtle muidugi maailma mängutööstureid, vaid Eestis olevaid edasimüüjaid ja levitajaid.
Spikefox: Konsool vs personaalarvuti, kes võidab?
Mängumaania: ... dude, don't even go there.
Jälgi Forte uudiseid ka Twitteris!