Parim 7-kohaline mahtur - Chevrolet Orlando - on Eestis!
Chevrolet Orlando hinnad algavad 15 550 eurost (243 305 kr). Järgneb pikem turundustutvustus:
Chevrolet’ uus kompaktne mahtuniversaal toob oma julge välimusega sellesse turusegmenti värskeid tuuli: silueti poolest crossover’it meenutaval Orlandol on madal katusejoon, kuid eripärane ja äratuntav Chevrolet’ nägu, mida iseloomustavad jõuline kaheosaline esivõre ja suur kikilipsulogo. Seda täiendavad langev katusejoon ja jõulised väljaulatuvad rattakaared, mis mahutavad 16-, 17- või 18-tolliseid velgesid.
2008. aastal Pariisi autonäitusel esitletud ideeautol põhinev Chevrolet Orlando on moodne pereauto, millel on seitsmeistmelise sõiduki praktilisus ning ruumikas salong.
„Oleme veendunud, et Orlando ei paku mahtuniversaalide klassis mitte ainult suurepärast hinna ja kvaliteedi suhet, vaid ka midagi uudset – funktsionaalsust ja isikupärast stiili,” sõnas Chevrolet Europe’i president ja tegevdirektor Wayne Brannon. „Olen kindel, et see mudel võidab Chevrolet’le palju uusi kliente. Uus Orlando mahtuniversaal mängib keskset rolli Chevrolet’ kavatsuses laiendada oma tegevust Euroopa turul, olles avalöögiks kavale tuua käesoleval aastal turule seitse uut mudelit.”
Ruumikas ja turvaline Orlando
Uue Orlando välimus püüab pilke, kuid ka interjöör pakub Chevrolet’ uusimaid disainielemente, nagu näiteks Corvette’ist inspireeritud kaheosaline armatuurlaud ja keskkonsooli mahesinine taustavalgustus. Kuid isikupärast kujundust täiendab hästi läbimõeldud funktsionaalsus: pereinimesi köidavad kindlasti Orlando seitse istekohta, mis on paigutatud kolme ritta, mahukas pagasiruum ning hulgaliselt panipaiku.
Hoolimata langevast katusejoonest on disaineritel õnnestunud paigutada teine ja kolmas istmerida tõusvas joones, tänu millele avaneb Orlandos viibijatele nii ette kui ka külgedele avar vaade; samas on neil piisavalt pearuumi - rohkem kui paljudes teistes mahtuniversaalides.
Orlando pakub mitmeid paindlikke istmete paigutamise võimalusi, näiteks saab teise ja kolmanda istmerea kas koos või eraldi kokku klappida, nii et moodustub ühetasase põrandapinnaga pagasiruum. Teise rea külgmiste istmete seljatugesid saab alla lasta, et sõitjatele oleks tagatud kerge juurdepääs kolmandale reale.
Orlando tuleb toime ka suuremõõdulise pagasi vedamisega, sest mõlema tagumise istmerea kokkuklappimisel tekib oma klassi mahukaim pagasiruum – tervelt 1487 liitrit, millest 852 liitrit jääb aknajoonest allapoole.
Igas otstarbekas pereautos peab olema palju panipaiku. Orlandos on palju erineva kuju, suuruse ja asukohaga panipaiku: näiteks juhipoolne väike laegas, kaks topsihoidjat ja laegas keskkonsoolis, kaardi- ja pudelihoidikud esi- ja tagaustes ning hulgaliselt panipaiku pagasiruumis. Ilmselt kõige nutikam hoiulaegas, mis on ühtmoodi käepärane nii juhi kui ka kõrvalistuja jaoks, paikneb helisüsteemi esipaneeli taga. Sellesse laekasse, millele ligipääsemiseks tuleb helisüsteemi esipaneel üles keerata, mahuvad turvaliselt silma alt ära nii MP3-mängija, päikeseprillid kui ka rahakott. Olenevalt varustustasemest on laekas olemas ka harjumuspärane MP3-mängija pistikupesa ja USB-pesa, mille abil saab MP3-mängijat või iPodi sõidu ajal kasutada ja laadida.
Selle klassi autode puhul on sõitjate turvalisus alati väga oluline ning Orlando puhul on tähelepanu pööratud ka pisiasjadele. Samuti on ohutuse tagamiseks kasutatud kõige tänapäevasemaid lahendusi. Suurem osa Orlando kerest on valmistatud ülitugevast terasest, mis ümbritseb sõiduki esi-, taga- või küljeosa kokkupõrkel sõitjaid kaitsva kilbina.
Kokkupõrke korral kaitsevad Orlandos viibijaid kuus turvapatja – kaks ees, kaks külgedel ja kaks turvakardinat.
Õnnetuskohale jõudes ei saa päästetöötajad sageli kohe kannatanuid aidata, sest peavad esmalt tegelema lukustatud uste avamisega. Orlando omanikud ei pea selle pärast muretsema: autol on muljumisandurid, mis kokkupõrke tuvastamisel automaatselt ukselukud avavad.
Kolm mootorit ja varustustaset, et iga pere võiks leida sobiva auto
Kapoti all tuksuvate kütusesäästlike jõuallikate valikusse kuulub kaks diiselmootorit ja üks bensiinimootor. 1,8-liitrise bensiinimootori võimsus on 141 hj ja pöördemoment 176 Nm pööretel 3800 p/min. Selle mootori tippkiirus on 185 km/h, CO2 heitmeid 172 g/km ja kütusekulu 7,3 l / 100 km.
Kahest 2,0-liitrisest diiselmootorist jõulisema võimsus on 163 hj ja pööretel 2000 p/min suurim pöördemoment 360 Nm. Samadel pööretel on teise jõuallika võimsus 130 hj ja suurim pöördemoment 315 Nm. Orlando 130 hj diiselmootori tippkiirus on 180 km/h ja 163 hj mootoril 197 km/h. CO2 heitkogused on mõlemal 159 g/km ja kütusekulu 6 l / 100 km.
Valida saab kolme varustustaseme vahel. Orlando turuletoomisega võtab Chevrolet ka Euroopas kasutusele mujal maailmas kasutatavad varustustasemed LS, LT ja LTZ, millega hakatakse edaspidi tähistama kõiki mudeleid.
Baasversioonil LS on nii elektrooniline stabiilsuskontroll, kuus turvapatja kui ka elektrilised küljepeeglid. LT varustusse kuuluvad lisaks parkimisandurid ja roolil asetsevad helisüsteemi nupud. Versioonil LTZ on näiteks suured, 17-tollised valuveljed, automaatselt tumenev tahavaatepeegel ja elektrooniline püsikiirushoidik.
Orlando tagab turvalise, ent samas nauditava ja rahuldust pakkuva sõidukogemuse. Eduka Chevrolet Cruze’iga platvormi jagava Orlando veermiku ehituses on leitud hea kombinatsioon suurepärase sõidumugavuse ja erksuse vahel. MacPhersoni tüüpi vedrustuses on kasutatud sageli vaid kallima hinnaklassi autode varustusse kuuluvaid hüdraulilisi kuullaagreid, mis tagavad sõitjatele mugava sõidu ja auto stabiilsuse igasuguste teeolude korral. Tagasilla ehitus hoolitseb auto suurepärase teelpüsivuse eest.
Orlando veermiku ja kere konstrueerimisel peeti väga oluliseks sõitjate turvalisust. Varustustasemest olenemata on kõigil autodel ees 16-tollised õhkjahutusega ketaspidurid, taga 16-tollised tugevad ketaspidurid ja kõigil ratastel elektroonilised ABS-pidurid. Veermiku plussideks on ka elektrooniline pidurdusjõujaotur, mis jagab lühima pidurdusteekonna tagamiseks pidurdusjõu kõigi nelja ratta vahel, veojõukontroll, mis kindlustab auto stabiilsuse ka ootamatute manöövrite ajal ja märja või libeda tee korral, elektrooniline stabiilsuskontroll ning hüdrauliline pidurdusabi.