Auto kui kaks inimest, kes hakkavad maailma enda ümber avastama
Frankfurdi autonäitusel 2009. aastal avaldas Renault oma uue identiteedi ja kontseptsiooni, mis põhineb inimese eluringist inspireeritud ideekollektsioonil, milles iga faas omandab erilise ideeauto kuju. Kahekohaline DeZir kupee väljendas armumist; kirge, mis eelneb igale suurele seiklusele. Renault CAPTUR kirjeldab tsükli teist faasi, kui kaks inimest hakkavad maailma enda ümber avastama.
Renault CAPTUR’i iseloomustab lihtne, kaunis ja soe stiil, mis laieneb Renault’ tulevikuautode disainile. “CAPTUR on kihvt ja sportlik maastur, ideaalne noorpaari jaoks, et avastada maailma enda ümber,” selgitas disainidirektor Laurens Van den Acker. “Selle puhul on jätkatud fundamentaalset disainikeelt, mis tuttav DeZir’ ideeautol. Siiski on mõõtudele lisa antud ja arvestatud on paljude erinevate tehniliste näitajatega – auto on funktsionaalsem, kuid jätkuvalt väga sensuaalne," lisas ideeautode üksuse direktor Axel Breun.
Oma mõõtude, näitajate ja voolavate joonte tõttu on Renault CAPTUR liikuv ja kerge, kandes samal ajal kõiki maasturi jõuliseid omadusi. Nii nagu ka DeZir’ puhul, on kõikidele nurkadele, servadele ja joontele antud meeleline ja loomutruu vorm. Välisdisaini looja Julio Lozano põhiliseks inspiratsiooniallikaks olid sportlased ja ekstreemspordialad. "CAPTUR’i disainides tekkisid mõtted stardijoonel olevast sprinterist, kelle lihased on pingul ja energia stardipüstoli paugu järel vallandub," kirjeldas ta. Disain viitab ka sellistele detailidele nagu kiivrid ja kindad, mis kasutusel ekstreemspordialade puhul – ühendades sedasi kõrgtehnoloogia keerukuse ja kerguse.
Renault CAPTUR jätkab uut esiotsa disainijoont, mida esitleti ka DeZir’ puhul. Sarnaselt DeZir’iga paikneb kesksel kohal, vastu tumedat tausta suur Renault’ logo. Mattviimistletud tiivad võimendavad disaini visuaalset jõudu, suunatulede laineefekt on näha kogu sõiduki pikkuselt.
Renault CAPTUR on praktiline ja mitmekülgne sõiduk. Eemaldatava katusega CAPTUR’i saab muuta kupeest kabrioletiks, linnasõidukist maasturiks. Üldisele sportlikule olemusele annavad täiendust ette üles avanevad liblikuksed ja 22-tollised rattad, millel musta-valgekirjud veljed. CAPTUR’i kerele on antud apelsinikarva varjund, samal ajal kui DeZir’i märgiks oli punane. Oranži on erineval kujul ja vormingutes kasutatud nii interjööris kui ka välise ilme puhul.
Oranži-teemat on järgitud ka salongis, millele annab veelgi juurde voogav valgus. "Minu peamised inspiratsiooniallikad olid inimkeha, välispordialad ja linnastiil," selgitab värvi ja sisustuse disainer Kana Watanabe. "Soovisin, et CAPTUR kiirgaks soojust ja dünaamilisust."
Renault CAPTUR-i interjöör on disainitud põhimõttel, et see oleks kasutajasõbralik. Auto on õhuline alates katuseakendest, kuni esiistmete ja keskkonsoolini välja. Sõitjateruum on samas vaoshoitud ja puhas, ilma üleliigse varustuseta. Kasutusel on innovaatilised materjalid, mis võimaldavad disaineritel mängida valgus- ja optiliste efektidega. Keskkonsoolil, ukselengidel ja armatuurlaual on kasutatud omapärast läbipaistvat materjali. "Kogu interjööris on kasutatud elastset nn köievõrku, mis toob meelde purjetamis- või mägironimismaailma. Salongis on kasutatud graafikat ja valgust, et luua disaini kooslus ning rõhutada sõiduki dünaamilisust ja tagada salongis kergus," selgitas interjööri disainer Magali Gouraud-Borgers.
Alumiiniumpedaalid, erilise kujuga esiistmed ning halli nahaga kaetud rooliratas kinnistavad disaini sportlikku külge, mis on kooskõlas üldiste disainipõhimõtetega.
Sõiduki tagaosas on mitmeotstarbeline ala, kus dekk moodustub kolmekihilisest nn köievõrgust:
- Venivad nöörid on paigaldatud nii, et see võimaldab esemeid turvaliselt paigutada;
- Tänu võrgustruktuuri nõtkusele pakub see võimalust lõõgastumiseks.
- Tagaistmed on võimalik külgedelt alla tõmmata, mis tekitab taha kaks täismõõtmetes lisaistekohta, mis varustatud turvavööde ja peatugedega. CAPTUR mahutab neli sõitjat.
Renault CAPTUR’il on kasutusel Energy dCi 160 twin-turbo mootor, mis on välja töötatud uue Energy dCi 130 põhjal. Renault’ strateegia põhieesmärk on olla Euroopas juhtiv autotootja, arvestades CO2 emissiooni näitajaid. Elektrisõidukid on turul kõrvuti sisepõlemismootoriga sõidukitega, millel samuti vähendatakse kütusetarbimist. Energy dCi 160 twin-turbol on võimsust 118kW (160hj), töömaht 1.6 liitrit. Maksimaalne pöördemoment (380Nm) on saadaval juba 1,750 pöörde juures, mis tagab jõulise kiirenduse. Mootor töötab paaris kahe siduriga EDC käigukastiga. CO2 emissioon on vaid 99 g/km.
Renault CAPTUR’ sõiduomadusi on täiustatud RX2® abil, mis parandab veojõudu väikestel kiirustel. Täiesti uus mehaaniline iselukustuv diferentsiaal tagab maksimaalse kontrolli ka libedal teel.
Renault CAPTUR on samuti kohaks Visio-süsteemile. Ettevaatav kaamera monitoorib teeolusid ja kannab keskekraani kaudu erinevaid juhiabi funktsioone. Süsteem aitab vähendada sõidustressi, kuvades infot kasvõi näiteks liiklusmärkide jms kohta.
Uus disainistrateegia on ehitatud tarbijate elutsüklite põhjal: kui nad armuvad, asuvad maailma avastama, loovad pere, võtavad tööst puhkuseks aja maha ja omandavad tarkuse.
Uus inimesekeskne disainikeel on inspireeritud kolmest võtmesõnast, mis juhivad firma tulevikuvisioonini: lihtne, kaunis ja soe. Ideeautod on instrumendiks, mis annavad sellele visioonile kuju, sillutades teed tootearendusele ja selgele mudelivalikule.
Jälgi Forte uudiseid ka Twitteris!