Üks omanäolisemaid on Jeep Nukizer Concept, mille Autoblog oma kokkuvõttes 10. kohal välja toob. Sündinud kummardusena legendaarsele Kaiser M-715’le, kätkeb Nukizer kõike seda jeepilikku, mida viimaste aastakümnete Jeepidest vajaka on jäänud. See on etteulatuva ülahuulega koonu ning militaarselt lihtsa kastiga võimekas pikap, mil 2,8-liitrine neljasilindriline turbodiisel ning neljakäiguline kast – just nagu vanasti!

9. – Lotuse uus Esprit, mida esitleti Pariisis tormiliselt, üheskoos veel nelja justkui ideeautoga, mis tegelikult selle suure ja mugavailmelise Esprit’ potentsiaalset võlu kahandasid. Lotus lubab Roger Moore’i ja nähtavasti paljude teistegi rõõmuks selle 5-liitrise 620 hj Toyota päritolu V8 kiirendusajaks 0-100 km/h vaid 3,5 sekundit ning tootmise algust 2013. a. Põhiküsimus on jätkuvalt: kas see on ikka õige Lotus, millele ettevõtte rajaja Colin Chapmangi oleks olnud nõus oma heakskiidu andma?

8. – Pininfarina kingitus tänavu 100-aastaseks saanud Alfa Romeole, kahekohaline ideekabriolett 2uettottanta, on sensuaalne ja riivamisi futuristlik taassünd mudelile Spyder. Vähemasti on ettepanek taoline ning pretensioon seatud ikka taas maailma kauneima kabrioleti tiitli pälvimisele. Mootoriks pakub Pininfarina 1750-kuupsentimeetris neljasilindrilist, mis paigutatakse masinasse 1968. a. mudeli 1750 Veloce vaimus pikisuunas. Jääme ootama, kas Alfa sest autost ka toote teeb.

7. – Täiselektriline superauto Renault Dezir on jällegi toode, mida prantslastelt pikisilmi oodatud on. Vähemalt mingisugustki erilisemat sportautot pole Renault pikalt tootnud. Karta on, et ka Dezir jääb puhtalt näituseautoks, ent ehk annab see lootust, et ettevõttes liiguvad siiski teatavad allhoovused, mis kirglike sportautode ehitamist unustanud pole. Dezir sobiks konkureerima näiteks Audi R8’ga, kuigi sel on vaid 150 hj.

6. – Mercedes-Benz CLS Shooting Brake on üks neid autosid, mis võiks minu meelest koheselt seeriatootmisse astuda. Erinevalt näiteks BMW 5. seeria Gran Turismost pole see selgelt nišivormiga masin mingi küürakas raskesti aktsepteeritav balloon, vaid tõesti kena joone ja kauni tegumoega keskmisest praktilisem ja elegantsem viieukseline luksusauto. Isegi kenam kui uus CLS ise, mis kipub liialt jõuline ja musklis olema.

5. – Üksnes 999 kg kaalub Lamborghini Sesto Elemento on valmistatud peamiselt süsinikust ehk perioodilisuse tabelis 6. positsioonil asuvast elemendist. Masin sõidab kuni 350 km/h ning juba on kuulda, et see polegi vaid näituseauto ja tehnoloogiline jõudemonstratsioon. Mõned Sesto Elementod ehitatakse valmis ka müügiks umbes 3 miljoni dollari eest tükist.

4. – Mazda Shinari on suursugune sedaan, mis üritab vabastada Mazdat sellele vahepeal loodud tulevikuvisioonist, mis nägi ette äärmiselt lainelist disaini. Autokeredeks valatuna hangus see disain aga kentsakaks kujustuseks, mis mõjus pigem kortsus või liigsete volangidega kaetud anorektikukehana. Shinari toob Mazda maa peale tagasi ning näitab, milline on kompromiss elegantse voolamise, loodusliku ümaruse ning tehnoloogilise agressiivsuse vahel.

3. – Jagur C-X75 on vägagi üllatav mõttepuhang. Kahtlematult on elektriline supermasin üks Jaguari innovatiivsemaid ja julgemaid kontsepte terves margi ajaloos. Elektrimootoreid toidavad kaks rootorit, mis paiknevad radikaalselt futuristliku alumiiniumist hõbekaslase tagaosas. 100 km/h saabub vaid 3,4 sekundiga, tippkiirus on 320 km/h ning üksnes elektri jõul saab veereda kuni 110 km.

Et 2010. a. ideeautode esikümne algusesse kuulub ka Audi Quattro Concept, selles on ühel nõul maailma autoajakirjanduse enamik. See pole halvasti välja kukkunud taaskerestatud A5 või midagi taolist. Vana ja revolutsioonilise ur-quattro ehk Audi ürg-nelikveolise kandilisi jooni ning kompaktset ja ründevalmis olekut on 21. sajandi ideeautos küllaga. Sellise nelikveolise kaunitari, kergelt brutaalse ja poisiliku, võiks küll jalamaid tootmisse juurutada.

Ning ka selles näib terve maailma autoajakirjanikkond ühel meelel olevat, et 2010. aasta kõige erutavama ideeauto pakkus Porsche. 918 Spyder Concept on uskumatult kena välimusega, uskumatult võimas, uskumatult lärmakas, kiire ja kõige selle juures hübriid, mis suudab 500 hj V8 sisepõlemismootori kõrvale asetatud elektrilise agregaadi toel liikuda ka hiirvaikselt. Üksluiselt 911’sid appdeitiv ettevõte peaks 918 Spyderi kindlasti seeriatootmisse võtma ning on juba kuulda, et seda võimalust ei kavatseta käest lasta.

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!