Nii vastas lugeja Fortes esitatud küsimusele, kas raske talv sunnib nelikveolise auto peale mõtlema. Ning tema polnud ainuke. „Olen hangest tõmmanud autosid, mille juhid ilmselt suvel siunavad neid nn. maasturimehi,“ muljetas Molok. Nelikveoliste autode omanikud saavad suvel sõimata, talvel langevad niisiis tänu, ent ka enda käsutuses oleva tehnika suurema kulutamise osaliseks.

Nelikveolise sõiduvahendi kasuks olid otsustanud paljud lugejad ning põhjendasid seda nii raskete talvede kui ka suviste üsnagi halbade teeoludega. 4x4 linnakodanik:
„Ega need Eestimaa teed, väljaarvatud riigimaanteed, pole ka üldiselt kiita isegi suvel ja maastur on juba kord ehitatud vastupidavamaks. Pisut kallim küll kütust osta, ent ei pea ju muretsema ka mingit 5-liitrist ja 250 kW bensuröövlit. Õige maastur on rahulikuks sõitmiseks, mitte paarutamiseks. Remontida on seda vaja üldiselt harvem. Tuleb tõdeda, et eestimaalase õige auto on ikka 4x4. Suurlinnas saab ehk veel aru, kuid kes elab kaugemal, siis 4x2 on enesepettus.“

Tont soovitas end tavalisest, ilma lukustitega ning läbilibisevate diferentsiaalidega nelikveoskeemidest kõrvale hoida: “Mis kasu on neljarattaveost, kui diferentsiaalide tõttu käib üks ratas koha peal ringi ja teised rattad seisavad? Ostke piiratud libisemisega diferentsiaal ja saate vähemalt kaherattaveo,“ soovitas ta.

„Kui ikka naabrimees Foresteriga koju ei pääsenud siis mingit hardcore maasturit ei hakka kah ostma - oluliselt odavam, on paar korda aastas hotellis ööbida,“ selgitas Maakas, miks tema kõigi olude kiuste siiski neliveolise soetamisele ei mõtle. „Jälgides kütusehinna tõusu, siis neljarattaveoline sööb ära terve varanduse. Parem käia paar hullemat päeva bussiga vms. ja pärast lumesahka saad jälle ökonoomselt liigelda,“ nõustus Phh.

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!