Otsi roostet! Ka seda on koos sõbraga hõlpsam ja julgem teha. Olgu auto nii ihaldusväärne kui tahes, kõikjale levinud rooste vastu rohtu paraku pole. Kui seda roostet kusagil märkad, tasub uurida põhjalikult üle ka kõik teised kohad, kuhu ligi pääseb. Vaid siis saad olla kindel, kas tegemist on kahjutu üksiknäite, pinnarooste või siiski sügavale ulatuva haigusega.

Veena müüjat autoga teeninduse mehaaniku juures läbivaatusel käima. Kui sa pole just ise mehaanik ega soeta juba neljandat-viiendat sama mudeli esindajat. Isegi kõige kogenum spetsialist ei suuda silmaga kõike kontrollida, nii et osa asju peaks ikkagi mehaaniku ning tema arsenali kuuluva tehnika abiga välja selgitama.

Varu piisavalt raha! Kui soetada mõnekümnetuhandese vana auto, siis tasub selle eest maksta võimalikult palju, osta ikkagi võimalikult uus ning võimalikult vähesõitnud. Sest kui saad auto näiteks 18.000.- krooniga kätte, pole sugugi ime, kui pead sinna koheselt veel 7.000.- sisse panema, et asi viisakas ja tehniliselt korras välja näeks. Pigem makstagu kohe veidi enam kui hiljem hoopis rohkem raha ja aega kulutatagu.

Kontrolli nii konditsioneeri kui kütteseade tööd. Konditsioneeri katsu kontrollida ikka ka talvel, sest kui see süsteem remonti nõuab, on see reeglina mõttetult kallis. Ning suvel, ka kõige kuumema ilmaga on kaval kütteseadme funktsioneerimises veenduda, et sügisel nõmeda veaga käsi väänama ei peaks.

Loe võimalikult palju autotestilugusid ja vaata videoid – näiteks SIIT - , veendumaks, et see mudel, mida plaanid osta, on ikka huvitav, kasulik ja soodne. Äkki pole VW Golf III siiski maailma kõige ägedam auto ning samas hinnaklassis on turvalisi, ent hoopis kirevamaid valikuid veel? Selleks varu vägevalt aega automüügikuulutuste lehitsemiseks – näiteks SIIN. Eestis on seda eriti hea teha, kuna väikeses riigis on võimalik absoluutselt kõik kuulutused üsna kiiresti läbi töötada.

Kontrolli ka katete alla! Kiika näiteks pakiruumi põhja katva vaiba alla ning kergita põrandakatteid, veendumaks, et seal pole hallitust, niiskust, roostet ja mingit mullast prügi, mis selgelt heaperemeheliku ajaloo välistavad. Pole sugugi nõme neisse kohtadesse nina toppida ja korraliku kauba müütaja lubab seda punastamata ka teha.

Tee proovisõit ka teiste samasuguste mudelitega. Eriti hea oleks võrrelda mõnd autot, mis parajasti müügis polegi – on näiteks teie mõne sõbra või tuttava oma. Siis tekib võrdlusmoment, kas see teile silma jäänud isend on ikka teiste omasugustega võrreldes piisavalt kiire, vaikne, säästlik jne.

Ning viimaseks – eelista heas korras autot põnevama ees. Teinekord on Golf III, mis näeb välja nagu uus ega roosteta karvavõrdki, ikka parem valik kui soodsam Alfa Romeo. Viimane võib küll silmad rõõmust suureks ajada, ent esimene on transpordivahendina 100 korda usaldusväärsem.

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!