EL näeb, et kõik 27 liikmesriiki peaksid lubama üksteise politseisüsteemidel vastastikku autoregistreid lapata, et sõidukite omanikke välja selgitada, vahendab Telegraph. Tõsi ta on, et välismaalastest kiiruseületajaid on isegi kiiruskaamerate kogutava teabe abil väga keeruline kätte saada, neile jälile jõuda.

Kava esitatakse EL’i transpordiministritele neljapäeval. Kiiruse ületamise kõrval soovib see dokument muuta üleliiduliselt kehtivaks ka teised kolm peamist rikkumist, mis moodustavad kokku 75 % kõikidest üleastumistest. Nendeks on joobes juhtimine, punase fooritule eiramine ja turvavöö kandmisest hoidumine.

Plaani taga on EL’i transpordivolinik Siim Kallas ning Suurbritannia transpordiminister Mike Penning kritiseerib seda järgmiselt: „Minu meelest pole see plaan päris küps,“ räägib ta. „Näiteks pole sugugi teada, mis see kõik meile maksma läheks ning me ei tea, milliseid juriidilisi probleeme sõidukiomanike asjus teabe saamine toob.“

Niisiis on Briti minister mures lisanduva bürokraatliku koorma pärast. Kuid tegelikult on Siim Kallase plaan ju täiesti loogiline. Miks peaks olema välismaal kiiruse ületamisest võimalik pääseda? Ka täna tuleb välisriigis saadud trahv tasuda, kui see sealt kaugelt viimaks auto omanikuni peaks jõudma. Ent see süsteem praktikas eriti ei toimi ning kindel pole see igal juhul.

Hea lugeja, kui sinul on kogemusi välismaal liiklustrahvi saamisega, jaga neid teistega kommentaariumis!

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!