Nissan Leaf on maailma esimene elektriline Aasta Auto. See on ka esimene korralikult masstootmisesse läinud elektriauto, mida saab soetada iga mats ning mis pole mingi eksperimentaalsõiduk. Täpselt nagu täiesti tavaline auto, räägivad need, kes sellega sõitnud on. Lihtsalt elektriline ning selle sõidukaugus ühe laadimisega on vaid suurlinnade sees ning äärmisel juhul eeslinnadest kesklinna pendeldamiseks sobiv.

47. korda kokku kutsutud Euroopa Aasta Auto žürii ette anti 40 uudismudelit. Otsustajateks oli 57 autoajakirjanikku 23 Euroopa riigist, kes kõik tunnistasid Leafi parimaks just põhjusel, et see nii tavaline ja harjumuspäraselt käüituv sõiduauto on.

Leafi elektrimootor arendab 80 kW ning pakun 280 Nm väänet. Elektriautole kohaselt on see vääne saadavalt koheselt ning püsib stabiilsena igal kiirusel. Tippkiiruseni 145 km/h välja. Auto ametlik sõidukaugus täislaaditud liitiumioonakudega on 175 km. Reaalses elus on seda aga tõenäoliselt 100 km ringis, olenevalt sõidustiilist, maastikust, kliimast jms.

USA ning Jaapani turule tarnitakse esimesed Leafid, mida on, muide, juba kümneid tuhandeid ammuilma ette tellitud, juba detsembris. Esimesed Leafid ehitatakse Jaapanis, ent peagi algab nende koostamine ka USAs ning Euroopas. Vana Maailma riikidest saavad prestiižika tiitli pälvinud Nissanid 2011. a. algsues esmalt kätte Portugal, Iirimaa, Britannia ning Holland.

Leaf peaks Eestisse jõudma aastal 2012. Hind Eestis selgub vahetult enne lansseerimist. Praegu lansseeritud turugudel maksab Leaf ca. 30.000.- eurot koos riiklike tugedega ja hinnas sisalduvad ka akud.

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena