Uus Optima Hybridkiirendab 0-100 km/h 9,2 sekundiga, maksimumkiirus on 195 km/h ja kütusekulu on tava-Optimast 40,7% madalam. Jõuallikaks on leidlik ja kuluefektiivne paralleel-hübriidsüsteem, mis koosneb 2,4-liitrisest bensiinimootorist ning elektrimootorist, mis on läbi kuuekäigulise automaatkasti ühendatud esisillaga. Bensiini- ja elektrimootori vahele on paigutatud spetsiaalne sidur, mis lubab esimese jõuülekandest lahti ühendada ning sõita täielikult elektri jõul. Sel viisil saab auto sõita kuni 100 km/h.

8,5 kW Hübriid-Startermootor/Generaator (HSD), mis käivitab vajalikul hetkel bensiinimootori, võib pikemal sõidul olla nii lisajõuallikaks kui ka akude laadijaks. Kui auto jääb rohkem kui paariks sekundiks seisma, peatub ka bensiinimootor, et säästa kütust ning CO2 emissiooni.
Püsimagnetiga elektrimootori võimsus on 30 kW ja pöördemoment 205 Nm pööretel 0 kuni 1400 pööret minutis, elektri- ja bensiinimootor kokku annavad 154 kW/209hj ja 265 Nm. 30 kW elektrimootor asetseb bensiinimootori ning automaatkasti vahel ning on maailma esimene omalaadne õlijahutusega süsteem.

Kia Optima Hybrid on varustatud liitiumpolümeer-akudega, mis on toodetud koostöös ettevõttega LG Chem. Liitiumpolümeer pakub liitiumiooni ees mitmeid eeliseid, samas lisab ka robustsust ja pakendamise paindlikkust, olles seega ideaalne hübriidauto aku. Võrreldes nikkelmetallhüdriid-akudega (NiMH) kaalub liitiumpolümeer 20-30% vähem, võtab 40% vähem ruumi ning on 10% efektiivsem. Akud peavad vastu terve auto eluaja - vähemalt 10 aastat ja 150 000 miili (241400 km).

Optima Hybrid’i jaoks modifitseeriti 2,4-liitrist Theta II mootorit, tõstes surveastet 20%, tänu millele alanes kütusekulu 10%. Tähelepanu pöörati ka aerodünaamikale – Optima Hybrid on tavalisest Optimast 5mm madalam ja tuuletakistus märkimisväärne Cd 0,26. Näidikutepaneelil olev ECO Guide soosib autojuhi säästvat sõitmist.

Esiveolise hübriidi välimuses võib esile tuua kroomitud topeltsummutiotsi, suunatulesid küljepeeglitel ja 16-tolliseid valuvelgi, samuti saab tellida 17-tolliseid valuvelgi. Optima Hybrid salongis on muu mugavusvarustuse seas näiteks elektriliselt reguleeritava nimmetoega kuues suunas liigutatav juhiiste, teekonnakompuuter ja AM/FM/CD/MP3/satelliit audiosüsteem.

Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena