2008. a. Eestis müüdud uute autode keskmine saastemäär oli 177g CO2/km. 2009. a. juba 7 g vähem, ent üleeuroopalise assotsiatsiooni Transport&Environment koostatud tabeli tipus asuva Prantsusmaa vastav näitaja on üksnes 134g CO2/km. Kõigis riikides on keskmine saastemäär vähenenud, üksnes Tšehhis ja Rumeenias on see 2008-2009 lõikes 0,6-0,8 % kasvanud.

Milles siis asi? Tõenäoliselt selles, et Eesti tarbijad armastavad suurema kubatuuriga ning võimsamate mootoritega autosid ning ei soosi nii palju diislikütust tarbivaid sõiduautosid kui seda teeb näiteks Lääne-Euroopa. Oleks ehk aeg enda kivinenud arusaamad ümber vaadata ning tõdeda, et kaasaegsed jõuallikad ei pea olema sugugi suuremahulised ning eelistada tasuks hoopiski nutikalt säästu ja sööstu ühendavaid väikeseid turbomootoreid.

Samast uuringust selgub, et aastatel 2007-2010 on automudelitest kõige enam oma saastenäitajat vähendanud Volkswagen Golf BlueMotion. Kui 2007. a. paiskas see atmosfääri 135g CO2/km, siis tänavune mudel päästab vaid 99g CO2/km.

Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!