TEST: Opel Insignia Sports Tourer OPC - OMG või MEGAIRW?
Paljukiidetud ning -premeeritud Insignia universaalkerega versiooni kutsutakse trenditeadlikult sportlike turneede tarbeks mõeldud masinaks. Ega isik, kes juba pealtpoolemiljonilise sõiduki soetanud, oma külmikuid ja gaasipliite enam ise ringi ei vea. Ruumikas luukpära on tarvilik elustiililiste vajaduste rahuldamiseks nagu golfikottide, jalgrataste, surfilaudade jms. reklaamidest tuntud instrumentide lõõgastavaks ladustamiseks.
Kõige sellega saab hokikepikujuliste põselohkudega Insignia Sports Tourer kenasti hakkama, kuigi väljavaade tagumisest aknast meenutab pigem kellegi luuramist koopasuul. OPC versioon aga õigustab seda tahavaateahtust, kuna kui ikka 250 km/h autobahnil õhku ahmida, pole kellelgi aega üle õla kiigata. OPC ehk Opel Performance Center on ennegi kiireid Opeleid pakkunud, ent vanema põlve OPC’d pole just kiita saanud. Need on tõesti olnud kohati naeruväärsed, teenides MSN-vestlusis ära hinnangu MEGAIRW...
Insignia OPC rihib aga hoopis tiitli OMG ehk Oh My God! ehk Tule taevas appi! suunas. Tõsi – auto on tõeliselt raske ning kasutusjuhendis on ära toodud tõik, et lisavarustust saab tellida mahus 30-100 kg... Ent sellisega polegi mõeldud ringrajal vuplitest hirmuvedelikku välja väänata. See on sündinud kiirteedele, kus auto käitub ideaalselt. 90-110 km/h kuuenda käiguga sõites on summutimüra nii võimsalt madal urin, et tagaistmel käratsevad jõnglased (ja ka vanaema) vakatavad hirmunult. Kiiremini liikudes kaob kogu kaunis heli tuulemühasse ning kui dünaamiline šassiiseadja Sport-režiimi lülitada, kaob ka suurele mugavale liikurile omane ning madalamatel kiirustel tervitatav pehme lainetus.
Insigniatelt, Astratelt ja Merivadelt tuttava keskkonsooli katva klahvivaiba ülaservas asub ka nupp kirjaga OPC. Seda kasutatagu aga üksnes väga siledatel kurvilistel teedel. Frankfurdi-lähedastel autobahnidel kimamiseks muudab OPC-seade Sports Toureri liialt närviliseks. Kitsastel ja puulehelibedatel mägiteedel sobib seade kasutamiseks ideaalselt ning hullemast päästab nelikvedu, mille jõujaotamise kiirusest jääb vajaka üksnes päris ringrajal piiripealselt veiderdades. Istmed on rea-Insignialgi juba eeskujulikud, need Recarod aga veelgi uhkemad ning ideaalselt auto olemusega haakuvad.
Maitsvat nelikvedu ka normaalsetele inimestele
Insignia Sports Tourer OPC on kalleim Opel, mida momendil müüakse. Selle hinnaks on vähemalt 677.200.- krooni. Kuigi sel palju kliente ei ole ega tule, tasub meeles pidada, et toda nelikvedu saab peagi soetada ka koos 2-liitrise 160 hj diiselmootoriga, mis on omas klassis seni pretsedenditu. Ka 2-liitrise 220 hj bensiinimootoriga nelikveoline Sports Tourer on OPC’st mõistagi oluliselt lahjem, ent meie tingimustes ning planeeti silmas pidades (OPC keskmine kulu jäi proovisõidul napilt 16 l/100 km alla) kõvasti mõistlikum.
Nii et pidage meeles – nelikveolised 2-liitrised bensiini- ja diiselmootoriga Opel Insignia Sports Tourerid on tulekul ka meie turule!
OMG-autost edasi rääkides: see on kena ümara vormiga, andes suurele kolakale eemalt vaadates päris sümpaatselt kompaktse kuju. Suud vett jooksma panevaid detaile on küllaga, alates morsakihvu meenutavatest püstistest õhuvõtuavadest ees kuni Brembo piduriketasteni uhkelt süngete 20-tolliste velgede sügavuses. Salongis troonivad süngelt musta kattega lae all Recaro esiistmed ning OPC-värvi siniselt sillerdab käigukangihoob. Suur ja jäme rool oleks justkui erinevatest lihasgruppidest kokku punutud.
Ipel Insignia Sports Tourer OPC väärinuks veel mõnikümmend aastat tagasi kahlemata V8 mootorit. Kusjuures V8 pole ju Opelile võõras: sellise uhke jõuallikaga edvistas näiteks 1960ndatesl Opel Kapitän, mis kandis 4,6-liitrist Chevy agregaati. 21. sajandil Euroopa pereautosse, olgugi väheke hullumeelse pere autosse, V8 jõuallikat loota oleks liig. Ehk aitaks minekut parandada teinegi turbo? Siis peaks näiteks Audi küll juba päris ettevaatlikuks muutuma ning ega tänagi sel kerge ole – Opelil on uus riistapuu, millega S-mudelite kliente enesele haarata ning seda hoopis soodsamatel tingimustel.
Masina tehnilise teabe ning hinnakirjani jõuad SIIN.
Üle 150 autotesti leiad alati SIIT.
Kõiki elavaid videoteste näed aga SIIN!
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!