Volvo esitles äsja oma uudismudelit ehk 7700 Hybrid linnaliinibussi, kus lisaks autobussi mõttes imepisikesele, vaid 5-liitrisele ning neljasilindrilisele diiselmootorile käitab ühistranspordiplatvomi ka elektrimootor. See on niisiis hübriid, mis lülitab end bussi seistes (n. peatuses, foori taga jne) välja ning suudab rasket sõidukit ka puhtalt elektri jõul kuni 23 km/h ringi veeretada. Täiendavalt toimib elektrimootor aeglustina, laadides seda tehes ees ja taga sõiduki katusel asuvaid 5-aastase garantiiga akupakke ning säästes märgatavalt piduriklotse ja –süsteeme.

Taolisi hübriidbusse tellis äsja Leedu riik sadakond tükki, ent iga selline roheline buss maksab tavalisest 70.000.- eurot rohkem, mida on esitlusel viibinud Eesti bussitranspordi firmade esindajate sõnul palju. Küll aga saab loota Euroopa Liidu toetusele, mis ka nimetatud tehingule Leedus õla alla pani, sest EL ju ise kehtestab oma keskkonnahoiupoliitikaga neid karme Euro 4 ja Euro 5 saastenorme, mille täitmiseks ettevõtted peavad hübriidbusse tootma ning keegi peab neid Liidu toetusega kusagile ka soetama.

Iseenesest on hübriidne autobuss äärmiselt mõnus sõiduriist. Londoni uusimad kahekordsed bussidki on just need Volvo 7700 Hybridid ning ka teistel tootjatel on taolisi mudeleid pakkuda. Sõit sellisega on võtete poolest analoogne tavalise diiselbussi juhtimisega, ent kohaltminek on hääletu, vaiksem kui trolliga startimine. Ning kui arvestada, et täna liiguvad Tallinnas 12-liitriste mootoritega autobussid, mis tubli kolmandiku ajast põletavad diislit seistes ja tühikäigul, on juba kütuse kokkuhoid võimas.

Eks see oleneb konkreetsest liinist, kliimast ning juhist, ent kui näiteks Klaipedas kulutab üks buss diislikütust keskmiselt 37 l/100 km, siis see Volvo 7700 Hybrid suutis kenakese 10 liitrit madalama kuluga hakkama saada. Keskmine kütusekulu on sel Volvol ametlikult 30 % tavalisest diisel-Volvost madalam, süsihappegaaside pääst aga poole madalam. Kuna akud asuvad katusel, mahub bussi viis isikut enam – kokku 95 reisijat. Kusjuures kogu krempel kaalub diiselbussist vaid 100 kg rohkem.

Mis aga oleks, kui hübriidsetesse autobussidesse (sund)investeeritavad summad hoopis ühistranspordi tasuta pakkumise patta paigutataks? Huvitav, kas see hulk inimesi, kes tasuta ühistransporti kasutaks, ent täna autodega sõidavad, on olemas? Kas sina teeksid nii? Kirjuta sellest teistele kommentaariumis!

Täna on hübriidid tavasõidukitest veel kallimad, kuna see tehnoloogia on lihtsalt väga kallis, kuigi autodes eesotsas Toyota Priusega juba vägagi levinud. Ning ega see ka väga odavamaks peagi ei lähe, sest hübriidajamites tarvilike haruldaste metallide haruldane staatus ainult suureneb nende vastu suunatud nõudluse kasvuga.

Pikemaid ja põhjalikumaid mõtisklusi ootame meiliaadressile rahvahaal@delfi.ee, kasutada võib ka lehe vasakul servas olevat Rahva hääle vormi. Kui registreerid end rahvaajakirjanikuks, võid eriti hea loo või foto eest võita ka preemia!

Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!