Audi ürg-nelikveoline taassündis mudelina R4
Kõnealune kontsept on ühtlasi loodudki Audi esimese legendaarse nelikveolise ehk quattro-auto sünnist mööduva 30 aasta tähistamiseks. See on väike, kompaktne ja üliagressiivne – just nagu vana Quattro ise. Tõenäoliselt mudeli R4 ideeautoeellane näeb välja nagu Audi A5 ja A1 oleks sõna otseses mõttes ühte heitnud ning üks proovib teisest – ehk siis viis ühest – enda disainijooni rohkem esile pressida. Tulemuseks on jõuline vorm, mis otsib pingete maandamiseks kurvilisi metsateid.
Metsas kulub kihutades ära ka too tagaspoiler, ent iseäranis karmi mineku garanteerib 2,5-liitrine viiesilindriline mootor, kust peaks meelierutavalt iseloomuliku heli saatel väljuma 408 hobujõudu kõikidesse nelja rattasse. Tõsi, seda on ikka vähem kui 30 aasta tagusel ürg-Quattrol, ent 1980. aastal olid inimesed lihtsalt hullud. Nüüd ei lubaks midagi taolist enam Euroopa Liit ega ükski väiksem organisatsioon, kus koopiamasinaid au sees hoitakse.
RS5’ suurune Audi Quattro Concept kaalub umbes 1300 kg ehk täpselt sama palju kui legendaarne 1984. a. mudel. 100 km/h saabub vaid 3,8 sekundiga, käigukastiks on kuueastmeline manuaal. Tootmisse jõudes paigutub R4 mudelivalikus R8 ning TT vahele. Ning küllap vahetatakse ideeauto süsinikust kerepaneelid seeriamudelil soodsamata alumiiniumtahvlite vastu. Aga vahet pole, sest auto näeb kena välja ikkagi. Või mis?
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!