Gmaili Priority Inbox peab veebist välja pääsema!
Enamik kirjutajaid paistavad olevat positiivselt meelestatud, isegi kui mõni ei pea seda eriti kasulikuks.
Ise leiame, et Priority Inbox töötab kõige tõhusamalt kirjavahetuse jagamisel selleks, mida tahate kohe lugeda, ja mida "kunagi" loete. Kõige kasulikum on vast väike muutus kasutajaliideses, mis võimaldab tähega märgistatud sissekanded ühes kohas koos hoida. Leidub kasulik väike nimekiri kõigest, millega peab kohe tegelema - ja muust rämpsust.
Aga põhiprobleem on, et Priority Inbox töötab hetkel ainult veebis.
Asi on selles, et inimesed sirvivad oma Gmaili kirjavahetusi päeva jooksul mitmel eri viisil. Mõned teevad seda nutitelefonis, või saavad Google Talkilt või Gmail Notifierilt teateid (väike rakendus, mis istub tegumiribal ja teatab uute e-kirjade saabumisest).
Priority Inboxi veebipõhisus rikub selle põhieesmärki - aidata tõesti tähtsale keskenduda. Kuna see pole integreeritud Gmaili ökosüsteemi (mobiilne e-post, e-kirjast teatajad), tähendab see telefoni või programmi poolt segamist endiselt iga e-kirja saabudes. Neile tunduvad massiliselt laiali saadetud uudiskiri ja ülemuse teade sama tähtsad. Filtreerimisfunktsiooni tühistab selle võimetus teistele platvormidele kanduda.
Nii et Google peaks funktsionaalsuse suurendamiseks lisama Priority Inboxi oma e-posti süsteemi infrastruktuuri, et iga klient (mobiilne või töölauapõhine) suudaks selle kasutusele võtta.
Uudiskirjad ei kao muidugi kuhugi, aga neist ei pea ka bussisõidu ajal või (veel hullem) palju tähtsamat e-kirja oodates teada saama. Asi on muidugi eriti hull, kui ootate parajasti huviobjekilt kirja, ja saate pidevalt automatiseeritud teateid.
Kuidas Google selle korda ajaks? Parim oleks see lisada Androidi ja sellega edasi töötada. Android on ju Google'i mobiilne ökosüsteem, kus Gmaili integreeritus on üks ihaldusväärsemaid omadusi. See oleks kergeim ja loogilisim alguspunkt.
Kui inimesed saavad mobiilse filtreerimise võimaluse, viiks see Priority Inboxi algatuse massidesse.
Google sai tänu Priority Inboxile seega ootamatult kaks suurt õppetundi:
* Automaatteadete filtreerimine on tuleviku sõna. Kuna teatemass aina kasvab (Facebook, Twitter, e-kirjad, Foursquare'i pingid jm) - peame hakkama terasid sõkaldest eemaldama, ja saama teateid ainult tähtsast. Praegune seis pole ainult kakofooniline, vaid ka ebatõhus.
* Muutused e-kirjavahetuse või sotsiaalvõrkude taolistele teenustele ei saa enam toimuda ainult veebitasandil. Need peavad sündima juba teenuse infrastruktuuris, et saaks ilmuda igal tasandil - veebis, nn kolmandate osapoolte rakendustes ja mobiilseadmetes.