Vasaku jalaga pidurdamine automaatkastiga autos on vägagi tõhus
Paar nädalat tagasi osales ajalehe Telegraph autoajakirjanik Berliini lähistel Mercedes-Benzi testikeskuses märjal teel pidurdamise katsel, kus tuli sooritada äkkpidurdus kiiruselt 80 km/h kiiruseni 10 km/h. Eks pedaalide kasutamine kui selline ole ikka harjumise asi, ent reaktsiooniaeg on üks-jalg-ühele-pedaalile-süsteemiga ikka oluliselt parem.
Parema jalaga pidurdades oli ajakirjaniku lühim aeglustusteekond 32 meetrit. Vasaku jalaga pidurdades oli kõige halvem pikkus 28 meetrit, parim tulemus aga 25,6 meetrit. See viis meetrit läkski kaotsi parema jala liigutamisega gaasipedaalilt pidurile, mil auto lihtsalt veeres edasi. Ehk peaks autokoolides hakkama õpetama seda sama kiirema reaktsiooniga pedaalimisviisi?
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!